Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorAusters, Ivarsen_US
dc.contributor.authorRižakova, Jeļenaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:01:39Z
dc.date.available2015-03-23T13:01:39Z
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.other20630en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10022
dc.description.abstractPētījuma mērķis bija pārbaudīt, vai, manipulējot ar noteiktu „Es identitātes” tipu (savstarpēji atkarīgo „Es identitāti”, ko raksturo vietniekvārdi „Mēs/Mums” un neatkarīgo „Es identitāti”, ko raksturo vietniekvārdi „Es/Man”), ir iespējams panākt indivīda uztveres izmaiņas un tādejādi ietekmēt indivīda vērtējumu vienu līderības stilu (transformālo un transaktīvo) vērtējot augstāk, nekā otru. Pētījumā piedalījās 60 Latvijas Universitātes Ekonomikas un vadības fakultātes studenti (19 vīrieši un 41 sieviete) vecumā no 19–24 gadiem, kuri tika sadalīti 2 grupās. Uz grupām tika veikta praiminga manipulācija (neatkarīgā „Es identitāte” (Es/Man) un savstarpēji atkarīgā „Es identitāte” (Mēs/Mums)), kas ir šī pētījuma ietvaros oriģināli sastādīts stimulmateriāls, balstoties uz līdzīgu iepriekš veiktu pētījumu. Pēc praiminga manipulācijas dalībnieku vērtējums par noteikto līderības stilu tika mērīts ar oriģināli sastādītu līderības stila novērtējuma aptauju, kura tika sastādīta balstoties uz šajā pētījumā izmantoto literatūru. Pētījumā netika konstatētas statistiski nozīmīgas atšķirības līderības stilu novērtējumā iekšgrupu līmenī, kas bija pētījuma mērķis, tomēr tika konstatētas statistiski nozīmīgas atšķirības līderības uztverē starpgrupu līmenī. Iegūtie rezultāti izmantojami līdera sekotāju uztveres īpatnību izpratnē, kā arī cilvēku resursu vadībā, personāla atlasē un organizāciju psiholoģijā vai organizācijas vadības procesos. Atslēgas vārdi: es identitāte, praimings, transaktīvais līderības stils, transformatīvais līderības stils, līderības uztvere.en_US
dc.description.abstractThe aim of the study was to examine whether using certain type of „Self identity” (interdependent „Self identity”, which is characterized by pronouns We/Us and independent “Self identity”, characterized by pronouns I/Me) is possible to achieve changes in an individual’s perception and thus affect an individual’s assessment of current leadership style (transactive and transformational), evaluating one leadership style higher than second one. Participants were 60 Economics and Management Faculty’s students of University of Latvia (19 male and 41 female participants) in age of 19 to 24, who were dividend in two groups. Groups were primed by interdependent „Self identity” (We/Us) and independent – (I/Me). Prime manipulation was originally constructed on the basis of similar previous studies. After prime manipulation the assessment of the leadership styles made by participants was measured by originally constructed questionnaire on the basis of leadership style literature. Investigation results did not show statistically significant differences in assessment of leadership styles on intra-group level, but there were statistically significant differences in assessment of leadership styles on intergroup level. Results of experiment can be practically used to understand specific character of followers’ perception, in human resource management, personal recruitment field and organizational psychology or organization management processes. Key words: self identity, prime, transactive leadership style, transformative leadership style, leadership perception.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsiholoģijaen_US
dc.title"Es identitātes" ietekme uz līderības stila novērtējumu.en_US
dc.title.alternativeSelf Identity influence on leadership style assessement.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию