Fiziskās pievilcības ietekme uz spriedumiem par kompetenci.
Author
Litvina, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Austers, Ivars
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Jau 70. gados tika atklāts, ka skaistiem, pievilcīgiem cilvēkiem tiek piedēvētas labas īpašības, šis fenomens tika nosaukts par “kas ir skaists, ir labs” stereotipu ,šīs atziņas ir apstiprinājuši vairāki citi pētījumi, tai skaitā kompetences aspektā, tomēr tas nevar tikt attiecināts tādā pašā veidā uz seksuālu izskatu. Pētījuma mērķis ir noskaidrot, vai sieviete, kas izceļ savu seksualitāti ar apģērbu, tiks uztverta kā mazāk kompetenta, salīdzinot ar neitrāli fiziski pievilcīgi apģērbtu sievieti. Pētījumā piedalījās 89 ekonomikas fakultātes studenti no 3 dažādiem virzieniem vecumā no21 līdz 23 gadiem, 40 no kuriem bija vīrieši un 49- sievietes. Tika veikts starpgrupu eksperiments. Stimulmateiriāli bija neitrāli un seksuāli ģērbtas tās pašas sievietes attēli un dzīves apraksts. Šim pētījumam tika izstrādāta aptauja kompetences novērtējumam. Pētījuma rezultāti parādīja, ka seksuāls apģērbs negatīvi ietekmē spriedumus par kompetenci, atšķirības ir statistiski nozīmīgas. Šie secinājumi var tikt izmantoti, lai darba tirgū palielinātu savas iespējas, veidot veiksmīgāku karjeru.
Atslēgas vārdi: fiziskā pievilcība, seksualitāte, kompetence In 70-ties it has been concluded by researchers that attractive people are being judged in a more positive way. This phenomenon has been “what is beautiful is good” stereotype, later several other studies have supported this idea not only in general but also specifically regarded to competency, but these results can not be related to sexuality. The goal of this study is to investigate weather a woman who displays her sexuality with clothing will be judged as a less competent compared to woman who is neutrally physically attractive. 89 students of the faculty of Economics participated in this study from different programs, their age was between 21 and 23 years, 40 of these students were man and 49 women. A cross-group experiment was conducted. The stimuli contained photographs of the same women dressed in one case neutrally and in the other- sexually and a description of her life. The results have shown that sexual clothing had a negative effect on competency judgments, thede diferences are statisticlly significant. These concusions can be used to enhance ones chance to make a more successful career.
Key words: physical attraction, sexuality, competency