Matemātisko priekšstatu veidošana skolēniem ar mācīšanās traucējumiem 3.-4.klasē
Author
Samsonova, Irina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vīgante, Rasma
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba mērķis: izvēlēties piemērotākās metodes un paņēmienus matemātisko priekšstatu veidošanai skolēniem ar mācīšanās traucējumiem.
Diplomdarbā „Matemātisko priekšstatu veidošana skolēniem ar mācīšanās traucējumiem 3. – 4. klasē” teorētiski un praktiski tiek aplūkotas metodes, paņēmieni un praksē gūtās atziņas par to, kā attīstīt matemātiskos priekšstatus skolēniem ar mācīšanās traucējumiem.
Darbs sastāv no teorētiskās daļas, kurā aplūkoti mācīšanas traucējumu iespējamie cēloņi, pazīmes, korekcijas iespējas, sākumskolas skolēna ar mācīšanās traucējumiem raksturojuma un pētījuma daļas, kurās aplūkotas izmantojamās metodes matemātisko priekšstatu veidošanai sākumskolas skolēniem ar mācīšanās traucējumiem.
Pētījuma praktiskā daļa: izmantojot pētīšanas metodes un ilggadējus novērojumus, atrast optimālas mācību metodes un paņēmienus matemātisko priekšstatu veidošanai.
Pētījuma praktiskā bāze: Rīgas pamatskolas 3. klases 2 skolēni un 4. klases 2 skolēni ar mācīšanās traucējumiem.
Diplomdarbā autore izmantojusi 4 gadu laikā uzkrāto pieredzi darbā ar skolēniem, kam ir mācīšanās traucējumi un 4 gadu laika uzkrāto pieredzi darbā ar skolēniem, kam ir viegli un vidēji smagi garīgās attīstības traucējumi.
Diplomdarba atslēgas vārdi: mācīšanās traucējumi, matemātika, uztvere. Diploma goal: choose most appropriate methods and techniques of mathematical concept for students with learning disabilities.
In Diploma “Creation of mathematical concept for students with learning disabilities in 3.- 4. class" theoretically and practically are reviewed methods, techniques and achieved conclusions in practice how to develop matematical concepts for students with learning disabilities.
Work consists from theoretical part, where are being reviewed possible reasons of learning obstacles, features, correction possibilities, primary school students with learning disabilities characteristics and study parts, where being reviewed used methods of mathematical concept creation of a primary school students with learning disabilities.
Research practical part: Using research methods and lifelong observations, find optimal learning methods and techniques for creation of mathematical concepts.
Research practical basis: Riga elementary school 3. class 2 students and 4. Class 2 students with learning disabilities.
In Diploma authoress used experience collected during 4 years in work with students, who have learning disabilities and 4 year collected experience in work with students, who have light and medium heavy mental disorders.
Diploma keywords: learning disabilities, mathematic, perception.