Show simple item record

dc.contributor.advisorSebre, Sandra Beatriceen_US
dc.contributor.authorUmbleja, Elīnaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:01:42Z
dc.date.available2015-03-23T13:01:42Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other22437en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10044
dc.description.abstractRezumējums Bakalaura darba mērķis bija noskaidrot internalizētas un eksternalizētas problēmas saistību ar runas traucējumiem pirmsskolas vecuma bērniem. Pētījumā piedalījās 121 māte, kurām ir bērni pirmskolas vecumā (3-7 gadi). Pētījumā tika izmantota – Bērna uzvedības novērtējuma anketa (1½-5 g.v), (Achenbach, 2000) Latvijā adoptējusi S.Sebre un I. Skreitule Pikše (2007). Aptauja tika dota specializētajā pirmskolas iestādē, kur mācās bērni ar runas traucējumiem un bērnu dārzā, kur mācās bērni bez runas traucējumiem. Aptauju par katru bērnu izpildīja katra bērna māte.Pētījuma hipotēze daļēji apstiprinājās. Bērniem ar runas problēmām tika novērtēti statistiski nozīmīgi augstāki līmeņi trauksmes/ nomāktības un somatisko raižu skalās. Šajās divās skalās bērni ar runas traucējumiem uzrādīja augstākus rādītājus nekā bērni bez runas grūtībām.Praktisks pielietojums šiem rezultātiem ir nozīmīgs, tādā ziņā, ka tas norāda cik liela nozīme ir bērna runas attīstībai un, ka vecākiem un skolotājiem vajag darīt visu iespējamo, lai to veicinātu. Savukārt ,ja bērnam ir runas traucējumi, tad īpašu vērību jāpievērš viņa emocionālai labsajūtai, lai to uzlabotu. Atslēgas vārdi: uzvedības problēmas, runas grūtības, pirmsskola, internalizētas, eksternalizētas.en_US
dc.description.abstractThe Bachelor thesis aim is to determine the connection between internalized and externalized problems with speech disorders in preschool age children. 121 mothers, who have children 3 - 7 years old, took part in the study. The research holds – Children behavior evaluation form (1½-5 years old), (Achenbach, 2000) adapted in Latvia by S.Sebre and I.Skreitule Pikše (2007). The survey was given to a specialized preschool institution, where children with speech disorders learn and a kindergarten, where children without speech disorders learn. The survey about the child was filled out by the child’s mother. The hypothesis of the study was confirmed partly. Statistically significant differences were spotted in children with speech disorders in the stress, depression, somatic anxiety scale. In these two scales children with speech disorders showed higher results than children without speech disorders. A practical application of these results is significant, in the sense, that this indicates the importance of the child’s speech development and that the parents and teachers need to do everything possible to encourage it. But, if the child has speech disorders, then special attention should be paid to his emotional well-being, to improve it. Key words: behavior problems, speech difficulties, preschool, internalized, externalized.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsiholoģijaen_US
dc.titleInternalizētas un eksternalizētas problēmas pirmsskolas vecuma bērniem un to saistība ar runas traucējumiemen_US
dc.title.alternativeInternalized and externalisedt problems in preschool age children and their relation to speech disordersen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record