Atbalsta pasākumi skolēniem ar redzes un vidēji smagiem garīgās attīstības traucējumiem mājturības pulciņā, izgatavojot ādas izstrādājumus
Author
Zommere, Laima
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma ir „Atbalsta pasākumi skolēniem ar redzes un vidēji smagiem garīgās attīstības traucējumiem mājturības pulciņā izgatavojot ādas izstrādājumus”. Darba autore – Laima Zommere. Darba mērķis ir izstrādāt piemērotus atbalsta pasākumus skolēniem ar redzes traucējumiem un vidēji smagiem garīgās attīstības traucējumiem.
Teorētiskajā daļā tiek pētīta un analizēta literatūra par skolēniem ar redzes traucējumiem un vidēji smagiem garīgās attīstības traucējumiem, biežāk sastopamajiem to cēloņiem un izpausmes veidiem, šo skolēnu psihisko procesu, uztveres atšķirībām un vecumposma īpatnībām. Tiek veikts ieskats mājturības pulciņa praktisko darbību nozīmīguma izvērtēšanā, akcentu liekot uz ādas mākslinieciskās apdares un aplicēšanas tehniku un piemērotiem atbalsta pasākumiem.
Praktiskajā daļā tiek apkopota un izvērtēta informācija par skolēniem ar redzes traucējumiem un vidēji smagiem garīgās attīstības traucējumiem viņu vispārējo pedagoģiski psiholoģisko stāvokli un par praktisko darbību prasmēm un piemērotajiem atbalsta pasākumiem ādas izstrādājumu izgatavošanā pētījuma sākumā un beigās. Tiek atspoguļota pētījuma skolēnu darbība un gala rezultāts – katra skolēna sasniegumi, to analīze.
Atslēgvārdi: redzes traucējumi, redzes funkcionēšana, vājredzība, garīgās attīstības traucējumi, atbalsta pasākumi. The theme of diploma paper: Support measures for children with visual and medium moderate mental disorders by learning handicrafts in a household circle making leather goods. Author of diploma paper is Laima Zommere. The goal of the thesis is to find out and apply appropriate support measures for children with visual and medium moderate mental
disorders.
The theoretical part of the thesis deals with an investigation and analysis of available literature on children with visual and medium moderate mental disabilities, with factors, root causes and consequences and with children’s perception and behavior in different age groups. Usefulness of handicrafts, particularly leather handicrafts is investigated when dealing with children with above mentioned disabilities.
In the practical part is collected and evaluated information on Children with visual and medium moderate mental disorders, their general pedagogical and psychological state and on practical activity skills, applicable support measures and recommendations suggested on program, how to teach children with disabilities to make decorative things by hands and using simple tools.
Accomplishments of each and every child is analyzed and discussed in the study of Children actions and as end result in each Children achievement Analysis.
Key Words: visual impairment, visual function, mental disability, support measures.