Fonemātiskās uztveres pilnveide piecgadīgiem bērniem
Author
Priedīte-Abricka, Māra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums ir „Fonemātiskās uztveres pilnveide piecgadīgiem bērniem”. Darba autore Māra Priedīte-Abricka, zinātniskais vadītājs Dr. paed., prof. Sarmīte Tūbele.
Darbā apkopots teorētiskais materiāls par piecgadīgu bērnu attīstību, fonemātiskās uztveres attīstību, tās saistību ar lasītprasmi, kā arī fonemātiskās uztveres pilnveides uzdevumi.
Darba mērķis ir izpētīt fonemātiskās uztveres attīstību 5 gadu vecumā un izstrādāt pārbaudes materiālu un uzdevumus tās attīstīšanai.
Pētījuma uzdevumi ir analizēt teorētisko literatūru, apkopot fonemātiskās uztveres pārbaudes materiālu piecgadīgiem bērniem, izveidot nodarbību uzdevumus fonemātiskās uztveres attīstīšanai un analizēt fonemātiskās uztveres attīstību gadījumos, kad korekcijā ir izmantoti izstrādātie uzdevumi.
Pētījuma objekts bija piecgadīgu bērnu fonemātiskās uztveres attīstība.
Pētījumā piedalījās 7 zēni un 3 meitenes.
Pētījumā secināts, ka pēc darba autores izveidotā fonemātiskās uztveres materiāla ir viegli veikt bērnu pārbaudi un novērot rezultātus dinamikā.
Pētījuma rezultātā ir noskaidrots, ka izstrādātie uzdevumi labi palīdz attīstīt fonemātisko uztveri un ir viegli izmantojami logopēdiskās korekcijas procesā.
Darbs sastāv no 54 lpp., 18 attēliem, 1 tabulas un 2 pielikumiem.
Atslēgas vārdi: fonemātiskā uztvere, piecgadīgs bērns, koriģējoši attīstošā darbība. Paper title is „Improvement of the phonematic perception of 5 years old children”. Author is Mara Priedite-Abricka, scientific superior Dr. paed., prof. Sarmite Tubele.
The paper summarizes the theoretical material of the five year development of the child, phonematic perceptual development, its relationship to literacy and phonematic perception development tasks.
The goal is to explore the phonematic perception at 5 years of age and work out diagnostic materials and tasks for its development.
Study tasks are to analyze the theoretical literature, gather phonematic perception test material for five year old children, make tasks for phonematic perceptual tasks development and analyze phonematic perceptual development, where in correction are used developed tasks.
The object of research was the phonematic perception of 5 years old children.
The study included 7 boys and 3 girls.
In the research found that, after the author created phonematic perception material is easy to make the diagnostic and observe the results of the dynamics.
Results of the research showed that developed tasks helps develop phonematic perception and are easy to use in speech therapy.
The paper consists of 54 pages, 18 images, 1 table and 2 appendixes.
Keywords: phonematic perception, five year old children, developmental and corrective action.