Show simple item record

dc.contributor.advisorTūbele, Sarmīteen_US
dc.contributor.authorVilkauša, Ingaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:01:43Z
dc.date.available2015-03-23T13:01:43Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other23015en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10052
dc.description.abstractIngas Vilkaušas pētījuma mērķis bija, izmantojot animācijas tēlus, pilnveidot lasīšanas prasmi bērniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem. Pētījuma teorētiskajā daļā, pamatojoties uz S.Tūbeles, R. Vīgantes, S. Liepiņas, Ā. Ptičkinas. L. Šteinbergas, A. Vilciņas, R. Klints, L. Matules, S. Poišas, Z. Rubenes un vēl citu darbā pieminēto autoru teorijām un atziņām, autore analizē bērna ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem pazīmes, īpatnības. Jautājums − kā bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem pilnveidot lasītprasmi, vai animācijas tēlu izmantošana metodikā sekmē lasīšanas pilnveidi? Pētījuma empīriskajā daļā autore apkopo un analizē koriģējoši attīstošās darbības iegūtos rezultātus par animācijas tēlu izmantošanu lasītprasmes pilnveidē bērniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem. Lai sasniegtu pētījuma mērķi, bērni tika vērtēti pēc lasīšanas novērtēšanas kritērijiem, izmantojot konkrētās klases latviešu valodas mācību grāmatas tekstu, kā arī ar autores veidotu tekstu par animācijas varoņiem. Pētījuma rezultāti parāda, ka izmantojot animācijas varoņus mācību darbā, bērniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem var attīstīt lasīšanas tehniku, uztveri, uzmanību arī veicināt lasītā teksta jēgas izpratni. Darbs sastāv no ievada, trim teorētiskās daļas nodaļām, vienu empīriskā pētījuma nodaļu, nobeiguma, izmantotās literatūras saraksta ar 59 izziņas avotiem, trīs pielikumiem. Atslēgvārdi: garīgās attīstības traucējumi, lasīšanas traucējumi, animācija, animācijas metodes pedagoģijā.en_US
dc.description.abstract“The use of animation images for improving the reading literacy of children with mental developmental disturbances”. The aim of the study work of Inga Vilkauša is using animated characters for improving reading skills of children with mild mental disabilities. The theoretical part of the study paper is based on the works of S.Tubele, R.Vigante, S. Liepina, A. Ptichkina, L. Steinberga, A.Vilcina, R. Klints, L. Matule, S. Poisha and mentioned theories and findings of the authors ,who are mentioned in the work. The author examines signs of the child with mild mental disabilities. The question is how to improve literacy for a child with mental disabilities. Does using animation in the methodology promote reading development? In the empirical part of the work the author summarizes and analyzes the results of using animated images for improving literacy of the children with mild mental disabilities. These children were assessed by reading evaluation criterias to achieve the aim of the work. Reading was assessed by using particular texts in the Latvian language text books, as well as editorial texts on animated characters. The results of the research show, that using animated characters in teaching children with mild mental diasbilities can develop reading techniques, perception, attention and understanding of the meaning. The work consists of an introduction, 3 chapters of the theoretical part, 1 empirical study chapter, conclusions, references, a list of literature, 59 sources of reference, 3 supplements. Keywords: mental disorder, reading disorder, animation, animation techniques, pedagogy.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleAnimācijas filmu tēlu izmantošana lasīšanas prasmju pilnveidē bērniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiemen_US
dc.title.alternativeThe use of animation images for improving the reading literacy of children with mental developmental disturbancesen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record