Show simple item record

dc.contributor.advisorKaņepēja, Ruta Ināraen_US
dc.contributor.authorJerkina, Aijaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:01:45Z
dc.date.available2015-03-23T13:01:45Z
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.other24712en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10072
dc.description.abstractAutore Aija Jerkina maģistra darbā „Bērna adaptēšanās 1.klasē” veica adaptācijas procesa izpēti un kā noris pāreja bērnam no pirmsskolas izglītības iestādes uz skolu. Darbā analizēti pedagoģijas un psiholoģijas materiāli par adaptācijas procesa būtību. Maģistra darbs sastāv no ievada, 4 nodaļām, nobeiguma, 50 literatūras avotiem, 5 pielikumiem. Pētījuma mērķis bija veicināt sadarbību starp pirmsskolas izglītības iestādi, skolu, ģimeni un bērniem mērķtiecīgas pārejas no pirmsskolas uz sākumskolu veidošanā, ievērojot pēctecības principu. Par pētījuma uzdevumiem autore bija izvirzījusi: •izzināt adaptācijas procesa būtību, pedagoģiskajā un psiholoģiskajā literatūrā, •izstrādāt pedagoģiskās izmēģinājuma darbības programmu pēctecības principa nodrošināšanā 1.klasē, sadarbojoties pirmsskolai, skolai, vecākiem un bērniem, •apkopot un analizēt anketu rezultātus, lai noskaidrotu bērnu, vecāku, pedagogu attieksmes, gatavību pārmaiņām un sadarbības veicināšanu adaptācijas procesā. Praktiskajā daļā mērķa īstenošanai izmantotas atbilstošas pētniecības metodes. Iegūtie dati apstrādāti, salīdzināti un vizualizēti diagrammās. Datu apkopošanas rezultātā izstrādāta izmēģinājuma darbības programma „Ieteicamā programma pirmsskolas, skolas un ģimenes sadarbībai pārejai no pirmsskolas uz 1.klasi”, kuras realizācijas rezultātā darba mērķis tika sasniegts, uzdevumi izpildīti un pierādīta hipotēze, ka, ja pēctecība ir mērķtiecīgi organizēta, adaptācija var noritēt veiksmīgi. Izstrādāto programmu iespējams izmantot veicinot pirmsskolas izglītības iestādes un skolas sadarbību adaptācijas periodā.en_US
dc.description.abstractThe author Aija Jerkina in her Master paper “Adaptation of a child in Form 1” carried out a research of adaptation after the transference from preparatory form to school. In this work the author analyses educational and psychological materials about the essence of the process of adaptation. The Master paper consists of introduction, four units, conclusion, bibliography with 50 literature sources and five appendixes. The aim of the research was to promote the interaction between preschool educational institution, school, family and children, to create an appropriate transference from preparatory form to school which is based on the principle of consecutiveness. The tasks of the research were following: •to make inquiries about the essence of the process of adaptation described in literature sources on education and psychology, •to work out a pedagogical test- syllabus for Form 1 in order to secure the principle of consecutiveness and the interaction between preschool, school, family and children, •to summarize and analyze survey results in order to find out readiness to change and the attitudes of children, parents and teachers and their ability to interact during the process of adaptation. In the practical part the author used appropriate research methods to achieve the aims. The findings are processed, compared and visualized in diagrams. After the research the author has worked out a pedagogical test- syllabus “Recommended syllabus for the interaction between preschool, school and family in the process of transference from preschool to Form 1”. The author concludes that the aim of the work was achieved and all tasks were fulfilled. The hypothesis- that if the consecutiveness is appropriately organized, the adaptation may be successful- is proved. This syllabus can be used by pedagogues if they want to promote the interaction between preschool and school during the process of adaptation.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleBērna adaptēšanās 1.klasēen_US
dc.title.alternativeChild's adaptation at schoolen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record