Show simple item record

dc.contributor.advisorKaņepēja, Ruta Ināraen_US
dc.contributor.authorMeņģelsone, Aigaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:01:45Z
dc.date.available2015-03-23T13:01:45Z
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.other24739en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10075
dc.description.abstractPētījuma tēma: kustību rotaļa pirmsskolēna kustību attīstībā Autors: Aiga Meņģelsone Darba zinātniskais vadītājs: As. prof. R. I. Kaņepēja Darba apjoms: 74.lpp., 11 tabulas, 6 zīmējumi, 3 pielikumi. Pētījuma mērķis: apkopot dažādas kustību rotaļas, kas veicinātu bērnu fizisko attīstību Teorētiskajā daļā tiek analizēta literatūra, kas saistīta ar kustību rotaļu apguves attīstību 3 attīstības pakāpēs bērniem, pirmsskolas izglītības programmas raksturojums, sešus gadus vecu bērnu psiholoģiski pedagoģiskais un fizioloģiskais raksturojums. Praktiskajā darba daļā tiek piedāvātas kustību rotaļas mešanā un ripināšanā, lēkšanā un rāpošanā un rāpšanās analīze gada sākumā un gada beigās, pirmsskolas izglītības iestādē nr. 46, jaukta vecuma grupā ar 20 bērniem. Rezultāti tiek apkopoti tabulās un diagrammās, kas ļauj izdarīt secinājumus, ka pareizi atlasītas kustību rotaļas veicinās bērnu fizisko attīstību. Kopsavilkumā varam secināt, ka rotaļa ir bērna dzīvesveids, ar to viņš aug un attīstās. Un ja blakus ir zinošs pedagogs un mīloši vecāki, tad varam uzskatīt, ka bērnam ir paveicies, jo mūsdienās diemžēl mēs saskaramies arī ar daudziem negatīviem gadījumiem. Apskatot rezultātus apkopojoša tabulā redzam, ka bērnu fiziskā attīstība ir uzlabojusies, tātad kustību rotaļas ir vajadzīgas un pat nepieciešamas bērnu pilnvērtīgai augšanai un attīstībai. Veicot eksperimentu varam secināt, ka hipotēze ir apstiprinājusies daļēji, jo bērnu kustības nav iespējams izanalizēt viena gada laikā, darbs ir jāturpina un jāpilnveido bērnu kustības, tātad pamatkustības rāpošanā, rāpšanās, lēkšanā un mešanā.en_US
dc.description.abstractThe topic of the study: a game of movements in development of pre-school pupil’s movements Author: Aiga Meņģelsone Scientific Supervisor of the Work: Assoc. Prof. R.I. Kaņepēja Volume of the Work: 74 pages, 11tables, 6 pictures, 3 addition. The purpose of the study: to summarize different games of movements, which are likely to promote physical development of children. In the theoretical part, literary sources, which relate to development of acquiring games of movements in 3 development stages for children, are analysed, characterization of pre-school educational programme is given, as well as psychological-and-pedagogical, and physiological characterization of six years old children. In the practical part, games of movements are proposed in throwing, rolling, jumping and crawling, and analysis of climbing is given as of the beginning of year and the end of the same, regarding the pre-school educational institution No. 46, in the mixed-age group of 20 children. The results are summarized in tables and diagrams, which make it possible to draw conclusion, that correctly selected games of movements will promote indeed physical development of children. Generally, a conclusion may be drawn, that a game is a child’s way of life, and with it he is growing and developing. And if there are a knowing pedagogue and loving parents alongside, one can believe, that a child really has luck, as nowadays, unfortunately, we encounter also many negative occasions. Reviewing the results shown in a summarizing table, we can see, that physical development of children has improved, thus games of movement are needed and even necessary for children’s growth and development to full value. Having performed an experiment, we can conclude, that the initial hypothesis has been proved partly, as it is impossible to analyse children’s movements within a year, thus the work should be continued, and movements of children should be improved, in particular, basic movements in crawling, climbing, jumping and throwing.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleKustību rotaļa pirmsskolēna kustību attīstībāen_US
dc.title.alternativeMovement games for ensuring the physical activity of preschoolersen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record