Līnija un siluets kā daudzveidīgi mākslinieciskās izteiksmes līdzekļi 4. klases skolēnu radošajos darbos vizuālās mākslas stundās
Author
Titāne, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Nikiforovs, Juris
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba mērķis ir izpētīt līnijas un silueta kā mākslinieciskās izteiksmes līdzekļu daudzveidīgu pielietojumu 4. klases skolēnu radošajos darbos.
Lai izvēlētais mērķis tiktu sasniegts, tika izpētīts līnijas un silueta kā mākslinieciskā izteiksmes līdzekļa daudzveidīgais pielietojums, tad meklētas apguves to iespējas 4. klases vizuālās mākslas stundās. Izpētot atbilstošo vecumposmu un izvēloties atbilstošās metodes, tika izveidota radošo uzdevumu kopa, kura tika realizēta Rīgas 2. vidusskolas 4. b klasē. Pēc iegūtajiem rezultātiem tika secināts, ka līnijas un siluetus kā mākslinieciskās izteiksmes līdzekļus var daudzveidīgi pielietot 4. klases skolēni savos radošajos darbos. Uzdevumi tēmas apguvei jāplāno secīgi, no vieglākā un grūtāko, ja skolēniem tiek saprotamā un tēlainā valodā izklāstīta teorija par līnijas un silueta daudzveidīgajām mākslinieciskajām īpašībām.
Diplomdarbs sastāv no ievada, pamattēmas izklāsta četrās daļās, nobeiguma, anotācijām divās valodās, literatūras saraksta un pielikuma, kurā var iepazīties ar radošo uzdevumu vizuālo materiālu The aim of the diploma paper is to investigate multiform application of line and silhouette as means of artistic expression in creative works of 4th grade school children.
In order to achieve the goal, first of all the multiform application of line and silhouette as the means of artistic expression was explored. Secondly, the possibility to master them to 4th grade school children in visual art lessons was found. After probing corresponding age group and choosing adequate methods the set of creative tasks that were exercised in Riga Secondary School No. 2, grade 4b was developed. Following the obtained results, the conclusions were drawn that the 4th grade school children in their creative works can variously apply line and silhouette as artistic means of expression. The tasks for mastering the theme must be planned consecutively, moving from the easiest to the more difficult and the theory for the school children about the multiform artistic features of lines and silhouette must be outlined in understandable and picturesque language.
The diploma paper consists of an introduction, four chapters about the main topic, conclusion, and annotations in two languages, list of literature and an appendix consisting of creative tasks visual material.