Bērnu pozitīvas pašizjūtas attīstība pirmsskolas skolotāju un ģimenes sadarbībā
Author
Novikova, Aina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kraukle, Inta
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba tēma: „Bērnu pozitīvas pašizjūtas attīstība ģimenes un pirmsskolas skolotāju sadarbībā.”
Darba autors: Aina novikova
Darba zinātniskā vadītāja: Doc. Inta Kraukle
Darba saturs: 9.tabulas, 20. attēli, 55 literatūras avoti., pielikumi 15.
Darba autore teorētiskajā daļā balstās uz psiholoģiski – pedagoģiskās literatūras analīzi un darba pieredzi. Darbā izmantotas – A.Baldiņa, A.Raževas,
,J.Plotnieka, D.Tennes, A.Šponas, D.Dzinteres, R.Bošas, A.Šteinbergas, P.Bekera, I.Krūmiņas, Dz.Boulbija un citu autoru atziņas par ģimenes un pirmsskolas skolotāju sadarbību, kā bērnu pašizjūtas veicinātāju.
Tika veikts pētījums pirmsskolā – pedagoģiskie vērojumi, bērnu darba analīze. Organizēta vecāku anketēšana, ar mērķi noskaidrot vecāku zināšanu līmeni par bērnu attīstību, bērnu pašizjūtu, par vēlmi sadarboties ar pirmsskolas skolotāju, par vecāku ieteikumiem un sadarbības formām.
Pētījumā piedalījās Olaines pirmsskolas izglītības iestādes „Dzērvenīte” 5 -6 gadu veci bērnu skolotājas un vecāki. Bērnu pašizjūtu vērtēju pēc sekojosiem kritērijiem;
-bērnu emocionālā noskaņa- rīta aplis, nodarbībās;
-attieksme pret vienaudžiem un skolotājām;
-savstarpējās attiecības ar vecākiem un citiem ģomenes locekļiem.
Jo daudzveidīgākas ir Pirmsskolas izglītības iestādes skolotāju un ģimenes sadarbības formas uz savstarpējās cieņas pamata un rūpēm par bērnu, jo bērnu pašizjūta ir pozitīvāka un sadarbība starp skolotāju, vecākiem un bērnu ir interesantāka, līdztiesīgāka un aktīvāka.
Maģistra darba tēma ir saistoša cilvēkiem, kuri ikdienā strādā pirmsskolas izglītības iestādēs. Darbs rosina vecākus un skolotājus kopīgai sadarbībai. Das Thema der Magisterarbeit:
„Die positive Entroicklung des SelbstgefŅhles der Kinder mit der Yusammenarbeit der Familie und der Vorschullehrer.”
Der Autor der Arbeit: Aina Novikova
Der Leiter der wissenschatlichen Arbeit: Docentin Inta Kraukle
Der Inhalt der Arebeit:9 Fragebogen, 20 Abbilder, 55 Literaturquellen,
Die Autorin der Arbeit stŅtzt im theoretischen Teil nach Analyse der psychologish – padagogische Literatur und die Arbeitserfahrung. In der Arbeit wird J.Plotnieka, D.Tennes, A.Sponas, D.Dzinteres, R.Bosas, A.Steinbergas, Bekera, I.Kruminas, Dz.Baulbeja und die Erkenntnisse anderen Autoren Ņber die Zusammen arbeit der Familie und der Vorschullehrer, wie die FĻrderung des SelbstgefŅhles der Kinder benutzt.
Es wird praktische Forschung in der Vorschule glcistet – pädagogische Beobachtunden, die Analyse der Kinderarbeiten. Es wird ElternfragebĻgen organisiert, mitdem Yiel das Wissensniveau der Eltern Ņber die Kinderentwicklung, Ņberdas KinderselbstgefŅhl, Ņberden Wunsch mit dem Vorschullehrer yusammengearbeitet, Ņber Elternempfeflungen und Yusammenarbeitsformen aufgeklärt.
In der Forschung nahmen 5 bis 6 jährige Vorschulkinder und ihre Eltern im Vorschulkinderbildungseinrichtung „Dzervenite” teil. Je mehr vielseitiger Yusammenarbeitsformen der Familie un der Vorschullehrer in hofem wechselseitigen Beyiehungen und Sorgen fŅr die Kinder stehen, desto positiver das KinderselbstgefŅhl irt, und die Yusammerarbeit ywischen den Lehrer, Eltern und Kinder interessaner, gleicgberechtiger und atvirer sind.
Das Thema der Magisterarbeit ist fŅr die Menchen fesselnd, die in den Vorschulkinderbildungseiwichteingen arbeiten.
Die Arbeit regt Eltern und Lehrerzyur zusammenarbeit an.