Show simple item record

dc.contributor.advisorTakere, Guntaen_US
dc.contributor.authorJerkova, Ludmilaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:01:48Z
dc.date.available2015-03-23T13:01:48Z
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.other24957en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10095
dc.description.abstractŠī darba mērķis ir izzināt angļu valodas runāšanas prasmju attīstīšanas veidus sākumskolas skolēnu mācību procesā ar spēļu un skaitāmpantiņu palīdzību. Vispirms tika analizēta literatūra par angļu valodas runāšanas prasmju attīstīšanu sākumskolas skolēniem un par spēļu un skaitāmpantu nozīmi mācību procesā. Pēc tam tika izstrādāta anketa un aptaujāti 15 sākumskolas 4. klases skolēni, lai izpētītu 4.klases skolēnu attieksmi pret spēļu un skaitāmpantiņu izmantošanu mācīšanās procesā. Aptaujas rezultāti rāda, ka lielākajai daļai (86%) skolēnu patīk skaitīt skaitāmpantus, bet 67% skolēnu patīk spelēt spēles. Visinteresantākās viņiem šķita kustīgās spēles. 67% skolēnu gribētu spēlēt spēles katrā stundā, bet pārējie reizi nedēļā. Tas liecina par to, ka spēle ir aizraujoša apmācības forma un labs motivācijas veidošanas faktors jaunāko klašu skolēniem. Tika izveidota arī anketa un aptaujāti 15 angļu valodas skolotāji, lai izpētītu skolotāju viedokli par spēļu un skaitāmpantiņu izmantošanas efektivitāti runas prasmju attīstīšanas procesā. Skolotāji uzskata, ka pēc svarīguma pakāpes кomunikatīvās spēles ir visefektīvākā spēļu aktivitāte runas prasmju attīstīšanai 4. klašu skolēniem. Pēc tam seko leksikas spēles, trešo vietu pēc svarīguma ieņem lomu spēles un skaitāmpantiņi. 36% skolotāju bieži izmanto spēļu aktivitātes. Aptaujas dati liecina, ka ir noderīgi izmantot spēles un skaitāmpantus angļu valodas stundās 4. klasē, jo tie veicina skolēnu runas prasmju attīstīšanu, paaugstinot skolēnu motivāciju un radot nozīmīgu kontekstu skolēnu iesaistīšanai komunikāciju mijiedarbībā. Pētījuma rezultāti apliecina, ka spēles un skaitāmpanti kā mācību metodes angļu valodas stundās ir efektīvas, ja tie atbilst skolēnu zināšanu līmenim, iekļaujas stundā kā veselumā un skolotājs to prot mērķtiecīgi izmantot.en_US
dc.description.abstractThe aim of the diploma paper is to investigate the ways of teaching spoken English to young learners and the role of games, rhymes and chants in the teaching process. Firstly, theoretical literature about teaching spoken language and the role of games, rhymes and chants was analyzed. Secondly, a questionnaire for youn learners was designed to investigate the learners’ attitude to the use of games, rhymes and chants. A sample of 15 pupils of Riga primary school 4th form was chosen. The result showed that the majority of pupils (86%) enjoyed rhymes and chants, and 67% of pupils liked different games where they had to talk and move. 67% of pupils would like to play games every lesson. Thirdly, a questionnaire for English teachers was designed to investigat the efficiency of using games, rhymes and chants for the development of speaking skills of young learners. 15 teachers were interrogated. The teachers consider the coomunication games the most important game activity for development of pupils speaking skills in primary school. Then follow vocabulary games, role plays, chants and rhymes. 36% of teachers often use games in teaching English. The data of research suggest, that it is useful to use games and rhymes in teaching young learners, because they provide context for intense and meaningful practice of language and encourage many learners to sustain their interest and work. The data of research showed, that the use of games and rhymes for development of pupils speaking skills in primary school (form 4) is effective when they are appropriate to pupils’ knowledge level and are carefully planned by teacher.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleSpēļu un skaitāmpantu izmantošana angļu valodas runāšanas prasmju attīstīšanai sākumskolā.en_US
dc.title.alternativeUse of games and counting poems for developing speaking skills at English lessons in primary school.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record