Pirmsskolas vecuma bērnu agrīnas attīstības novērtēšanas un korekcijas iespējas speciālajā pedagoģijā, pamatojoties uz Marijas Montesori pedagoģijas pamatprincipiem
Author
Baumane, Inguna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vabale, Andra
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Hipotēze. Agrīni novērtējot četrus piecus gadus vecus bērnus ar psihomotorās attīstības aizturi, ir iespējams pamatīgāk un savlaicīgāk plānot un realizēt aizkavēto prasmju un iemaņu attīstības korekciju, šai procesā izmantojot M.Montesori pedagoģiju.
Mērķis. Pamatojoties uz teorētiskās literatūras un pedagoģiskās pieredzes analīzi, izstrādāt četrus piecus gadus vecu bērnu attīstības novērtēšanas skrīningtestus un korekcijas iespējas, izmantojot M. Montesori pedagoģiju.
Teorētiskajā daļā sniegts M. Montesori pedagoģijas kā netradicionāla audzināšanas stila īss raksturojums; aprakstīta bērna bioloģiskā un psiholoģiskā izpratne M . Montesori skatījumā; atklāta M. Montesori pedagoģijas pamatprincipu būtība; sniegts četrus piecus gadus vecu bērnu psihomotorās attīstības raksturojums; bērnu ar psihomotorās attīstības aizturi agrīnas novērtēšanas un korekcijas iespējas, pamatojoties uz M. Montesori pedagoģiju.
Teorētiskās daļas pētījums balstās uz M. Montesori, H. Holtštīges, H. Helmingas, I. Beļicka, D. Lieģenieces, G. Svences, V. Krinkeles, Z. Lūciņas atziņām.
Praktiskajā daļā , izmantojot autores izveidoto skrīningtestu, tika nodiagnosticēti 10 četrus piecus gadus veci bērni ar psihomotorās attīstības aizturi, noteiktas viņu attīstības aizkavētās jomas, izstrādāts un veikts korekcijas attīstošais darbs, balstoties uz M. Montesori pedagoģijas pamatprincipiem; tika veikta atkārtota bērnu testēšana un iegūto rezultātu analīze.
Lappušu skaits. 62
Attēlu skaits. 23
Tabulu skaits. 2
Izmantotie literatūras avoti. 32
Atslēgas vārdi. Novērtēšana, korekcija, Montesori pedagoģija. Hypothese
Mit der frŅhen Einschätzung von vier und fŅnfjährigen Kindern mit den Hemmungen der psychomotoren Entwicklung, ist es mĻglich rechtzeitig und grŅndlich die Entwicklung der verhinderten Fertigkeiten zu korrigieren.
Ziel. Aufgrund der Analyse der theoretischen Literatur und der pädagogischen Erfahrung, Sreenigstests fŅr die Entwicklungs vier und fŅnfjährige Kinder und die MĻglichkeiten der Korrektion auszuarbeiten, mit Hilfe der Montessoriepädagogie.
Im theoretischen Teil wird kurz der alternative Erziehungsstil der Montessori Pädagogie charakterisiert., es wird das biologische und psyhologische Verständnis des Kindes aus der Sicht von Montessori beschrieben, das Wesen der Grundprinzipien von Montessori widerspiegelt, die Charakteristik der psyhomotoren Entwicklung von 4 bis 5-jährigen Kindern, die MĻglichkeiten der Einschätzung und der Korrektion von Kindern mit Hemmungen der psychosomatischen Entwicklung, aufgrund der Pädagogie von Montessori gegeben.
Im praktischen Teil wurden mit Hilfe des Screenigstests der Autorin zehn vier- und fŅnfjährige Kinder mit psychomotoren Hemmungen getestet, die Hemmungsbereiche ihrer Entwicklung festgesetzt. Aufgrund der Prinzipien von Montessori Pädagogie wurde die Korrektionsarbeit ausgearbeitet und durchgefŅhrt, es wurde wiederholtes Testen von Kindern durchgefŅhrt und die Resultaten analysiert.
Seitenzahl 62
Bilderzahl 23
Tabellen 2
Literaturquellen 32
SchlŅsselwĻrter. Bewertung. Korrektion. Pädagogie von Montessorie