• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mācību izziņas darbības aktivitātes veicināšana 1.klasē matemātikas apguves procesā

Thumbnail
View/Open
299-25694-Rodionova_Jelena_Peda010464.pdf (632.8Kb)
Author
Rodionova, Elena
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Raževa, Astrīda
Date
2007
Metadata
Show full item record
Abstract
Šī diplomdarba mērķis ir mācību izziņas darbības aktivitātes veicināšana 1. klasē matemātikas apguves procesā. Pedagoģiskā pētījuma gaitā tika noteikti prioritātes virzieni pirmās klases skolēnu personības veidošanā, kas veicina maksimālo mācību rezultātu sasniegšanu. Diplomdarba autore ir izstrādājusi matemātikas stundu un ārpusstundu nodarbību sistēmu, kas tika atspoguļoti izstrādātajā programmā mācību izziņas aktivitātes veicināšanā 1. klasē. Novadīto nodarbību rezultātā skolēni ir sasnieguši labus rezultātus kā matemātikas jomā, tā arī visā mācību procesa. Diplomdarba autore izstrādāja mācību programmu un metodiskos ieteikumus, ar kuru palīdzību tiek sasniegta skolēnu mācību izziņas aktīva darbība. Atslēgvārdi : aktivitāte, ārpusstundu nodarbības, izziņas darbība, mācību izziņas darbība, mācību stunda.
 
The aim of the present diploma work is to enhance the level of activity of pupils during the educational-cognitive activity in the process of learning mathematics in the 1st form. In the process of pedagogical research there were established the directions of primary importance in the 1st formers personality formation, which favour the achievement of the best results in education. The author the present diploma work has developed the system of lessons and out-of-school activities in mathematics which are reflected in the presented programme. As a conseguence, with such system the pupils have achieved good results both at math lessons and in the process of education as a whole. The author of the diploma work has developed a content of programme as well as a method, with the help of which the efficiency of pupils in educational-cognitive activity can be achieved. Key words are as follows : cognitive activity, educational-cognitive activity, activity, out of lessons activity, educational lessons.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10124
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV