Priekšmetiskās vides izveide un rotaļnodarbību organizēšana aktivitāšu centros 5-6 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Apinīte, Ilona
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Līga
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir priekšmetiskās vides izveide un rotaļnodarbību organizēšana aktivitāšu centros 5 – 6 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē.
Darba mērķis ir izzināt priekšmetiskās vides un rotaļnodarbību organizēšanas nosacījumus un izveidot atbilstošu rotaļnodarbību programmu.
Lai sasniegtu šo mērķi, jārealizē šādi uzdevumi:
1.iepazīties ar teorētiskām nostādnēm par priekšmetiskās vides izveidi pirmskolā;
2.izzināt rotaļnodarbību organizēšanu aktivitāšu centros pirmskolā;
3.veikt rotaļnodarbību programmas izveidi un izvērtējumu.
Pētījumā tika izmantotas metodes:
1.pedagoģiskās literatūras analīze,
2.intervija,
3.ekspertatzinumu metode.
Teorētiski tika noskaidrots, ka pirmsskolas izglītības programmas īstenošanā svarīga loma ir videi, kurā bērns atrodas, tā ietekmē bērna personības veidošanās procesu. Balstoties uz teorētiskās nostādnēs pausto, tika veikta intervija ar rajona padomes izglītības pārvaldes galveno speciālisti pirmsskolas izglītībā, pirmsskolas izglītības iestādes vadītāju, metodiķi un pirmsskolas skolotāju. Apkopojot intervijās iegūtos datus, tika izstrādāta - rotaļnodarbību programma priekšmetiskās vides izmantojumam aktivitāšu centros pirmskolā 5-6 gadus veciem bērniem, kura ar ekspertatzinumu metodi tika izvērtēta. Kā liecina ekspertu vērtējums, tad programma ar korekcijas veikšanu ir izmantojama pirmsskolas izglītības programmas apguvē. Pēc ekspertu vērtējuma programmā tika veiktas korekcijas.
Darbā tika izmantotas D. Lieģenieces, R. Kaņepējas, D. Dzinteres, I. Stangaines, I. Pučures, H. Helmingas,I. Prudņikovas, G. Svences teorētiskās nostādnes. The theme of the Bachelor’s degree paper is ”Arranging Appropriately Equipped Environment and Organizing Play - Classes for 5 – 6 Year Old Children in the Activity Centres at Pre-School Educational Establishments.”
The aim of the paper is to clarify the requirements for the appropriately equipped environment and organization of play - classes, and work out a proper syllabus for play - classes.
To achieve it, the following tasks are to be carried out:
to acquaint with theoretical statements of arranging appropriately equipped environment at pre-school educational establishments,
to make inquiries about organization of play - classes in the activity centres at pre-school educational establishments,
to work out the syllabus for play - classes and to evaluate it.
The following methods were used in the research:
analysis of pedagogical literature,
interviews,
expert’s statement.
It was theoretically found out that while implementing pre-school educational programme, a child’s environment is a very important factor influencing the development of his/her personality. Using theoretical statements as the basis, several people - the head specialist in pre-school education of the Board of Education of the District Council, a methodologist and a pre-school teacher were interviewed. On the basis of the processed data, a syllabus for play – classes for 5 – 6 year old children to be implemented in appropriately equipped environment in the activity centres at pre-school educational establishments, approved by the expert was worked out. According to the expert’s statement, after some corrections the syllabus can be used while acquiring pre-school educational programme. The syllabus has already been corrected according to the expert’s requirements.
Theoretical statements by D.Liegeniece, R. Kanepeja, D. Dzintere, I. Stangaine, I.Pucure, H. Helminga, I. Prudnikova, G. Svence are made use in the paper.