Skolas ārpusstundu darba vadība starpkultūru aspektā kā būtisks faktors skolēnu integrācijai sabiedrībā.
Autor
Začeste, Olga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ivanova, Ilze
Datum
2007Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Līdz ar Latvijas iesaistīšanos Eiropas Savienībā ir jāsaprot, ka valstī arvien vairāk palielināsies dažādu kultūru pārstāvju skaits. Secīgi Latvijas skolas paliek daudznacionālas – multikulturālas. Mazākumtautību skolēniem ar savas kultūras identitāti jau šodien ir jāmāk sadzīvot Latvijas valstī ar latviešu tautas pārstāvjiem, pieņemt viņu kultūru, tradīcijas, un tai pat laikā nezaudēt savu identitāti. Vēlams apzināties piederību savai tautai un valstij, vienlaikus veidot toleranto attieksmi pret citādo sev līdzās, citu tautu etniskiem, reliģiskiem, kultūras jautājumiem un priekšstatiem. Multikulturāla sabiedrība – tie ir jēdzieni, kuri arvien vairāk ienāk mūsu ikdienā, palielinot cilvēktiesību aspekta nozīmi savstarpējās attiecības, saskarsmē.
Būtiska nozīme šo problēmu risināšanā ir skolai, maksimāli izmantojot tās iespējas.
Maģistra darba „Skolas ārpusstundu darba vadība starpkultūru aspektā kā būtisks faktors skolēnu integrācijai sabiedrībā” mērķis – noskaidrot ārpusstundu darba iespējas integrēt mazākumtautības skolēnus sabiedrībā.
Darbā autore teorētiski aplūkojusi ārpusstundu darba iespējas, to realizācijas vadību mūsdienu skolā, kurai raksturīga multikulturāla vide.
Balstoties uz konkrētu skolu veikts praktisks pētījums par ārpusstundu darbu un tā nozīmi skolēnu integrācijai sabiedrībā.
Sadarbībā ar skolu tika izstrādāta „Ārpusstundu darba programma 10.-12. klases skolēnu integrācijas sekmēšanai”, kuru novērtēja eksperti un atzina par korekti sastādītu un veicinošu skolēnu integrāciju. Latvia’s joining the European Union means that the number of the representatives of different cultures will increase in the country. Consequently also schools in Latvia are becoming more multinational - multicultural. The minority pupils with their respective cultural identity already today should be able to live together with the representatives of the Latvian nation in Latvia and to accept their culture, traditions and at the same time not to lose their own identity. It is desirable to be aware of one’s belonging to one’s nation and state and simultaneously develop tolerant attitude towards the different that lives close by, the ethnic, religious, cultural issues and notions of other nationalities. Multicultural society – these are the notions, which more and more frequently enter our everyday life, increasing the role of the aspect of human rights in the mutual relations, the interaction.
School plays an essential role in solving these issues and using the possibilities it offeres to the maximum extent.
The aim of the present master degree paper “The management of the school’s out-of-class work in the intercultural aspect as an essential factor for pupils’ integration in the society” is to find out the possibilities of the out-of-class work for integrating the minority pupils in the society.
The author has examined the theory on the possibilities of out-of-class activities, the management of their implementation in the contemporary school which is characterized by multicultural environment.
The practical study based on a particular school about the out-of-class work and its role for the pupils’ integration in the society has been performed.
A special program “The Program of the out-of-class work for promoting the integration of Grade 10-12 pupils” was developed in cooperation with the school and the program has been assessed by experts who had recognized it as properly composed and as one promoting the pupils’ integration.