Interešu izglītības centra iespējas bērnu socializācijas procesa sekmēšanā pusaudžu vecumā.
Author
Savicka, Sandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ivanova, Ilze
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Sandra Savicka. Interešu izglītības centra iespējas bērnu socializācijas procesa sekmēšanā pusaudžu vecumā. 2006.gads.
Maģistra darbs sastāv no 5 nodaļām, nobeiguma, literatūras saraksta un pielikumiem.
Ievadā pamatota tēmas izvēle un dots īss problemātikas apraksts. Interešu izglītības centri ir reāls starpposms starp skolu un ielu, kur pusaudži var atrast pašrealizācijas iespējas. Iesaistot pusaudžus interešu izglītības programmās ir iespējams sekmēt viņu socializācijas procesu.
Darba pirmajā nodaļā apskatīti ar interešu izglītību saistītie procesi un problēmas Latvijā.
Otrajā nodaļā apskatīts socializācijas jēdziens un definīcijas, kā arī pusaudžu sociālo prasmju veidošanās problemātika.
Trešajā nodaļā teorētiski pētīta interešu izglītības loma pusaudžu sociālās attīstības vadībā, noskaidrojot personības socializācijas stadijas un interešu nozīmi šajos procesos.
Ceturtajā nodaļā analizēta bērnu un jauniešu centra „Junda” darbība.
Piektajā nodaļā izklāstīti maģistra darba autores veiktā pētījuma rezultāti. Pētījuma metode – aptauja (anketēšana).
Maģistra darba mērķis: noskaidrot interešu izglītības centra iespējas un to realizācijas vadību pusaudžu socializācijas sekmēšanā.
Noslēgumā doti secinājumi un ieteikumi. Sandra Savicka. The possibilities of interests educational centre for anvancing childrens socialization process at the age of teenagers. Year 2006.
Master paper consists of 5 chapters, conlusions, literature sources and appendixes.
The choice of the theme and a short description of the problems are given in the introduction.
The educational centres are a real link between the school and street. The teenagers can find there the chances of their own realization.
With the involving of teenagers in the interests educational programmes it is possible to advance their socialization process.
The processes and problems connected with the interests education in Latvia are described in the first chapter of the paper.
The conceptions and definitions of socialization and the problems of social skills of teenagers are described in the second chapter.
The importance of the interests education in teenagers social development guidance are theoreticaly described in the third chapter.
The stages of personalitys socialization and the importance of interests in these processes are clarified there,too.
The activites of the children and youths centre”Junda” are analysed in the fourth chapter.
The results of the research done by the author of this master paper are expounded in the fifth chapter.
The research method – guestionnairing.
The aim of the master paper: to clarify the possibilities of the intersts educational centre and the guidance of their realisation in the advancing the teenagers socialization.
Condusions and recommendations are given at the end of the paper.