Show simple item record

dc.contributor.advisorNīmante, Ditaen_US
dc.contributor.authorĻaksa, Anastasijaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:01:54Z
dc.date.available2015-03-23T13:01:54Z
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.other26072en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10139
dc.description.abstractDarba tēma: Didaktisko materiālu iespējas vārdu krājuma pilnveidē bērniem no 4 līdz 5 gadiem pirmsskolas izglītības iestādē. Zinātniskais vadītājs: asist. mag. paed. Dita Nīmante. Bakalaura darbā veiktā pētījuma mērķis ir teorētiski pamatot un empīriski pārbaudīt, kā, izmantojot didaktiskos materiālus, var pilnveidot vārdu krājumu 4 – 5 gadīgiem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē. Šis darbs varētu būt interesants visiem pirmsskolas izglītības iestādes pedagogiem, arī vecākiem. Tas varētu kalpot kā metodiskais līdzeklis vārdu krājuma palielināšanai un aktivizēšanai ar didaktisko materiālu palīdzību pirmsskolas pedagogiem. Pētījums tika veikts, pielietojot sekojošās metodes: •teorētiskas literatūras analīze; •anketēšana; •intervija; •pārveidojošais eksperiments. Teorētiskās nostādnes balstās uz Vigotska Ļ,., Smitas K., Bošas R., Izgarševas V. atziņām. Teorētiskajā daļā tika sniegts valodas vispārīgais raksturojums 4 - 5 gadu vecu bērnu pedagoģiski–psiholoģiskais raksturojums, to vārdu krājuma raksturojums, didaktisko materiālu raksturs un dažādība. Lai izzinātu didaktisko materiālu nozīmi vārdu krājuma pilnveidei 4 – 5 gadus veciem bērniem Rīgas 46. pirmsskolas izglītības iestādē, darba autore veica pārveidojošo eksperimentu – bērnu atlasi, to raksturojumu, instrumentu izveidošanu un to aprobāciju, uzdevumu kopas vārdu krājuma attīstībai izstrādāšanu un aprobāciju, bērnu izpēti, atkārtoti iegūto datu apkopošanu. Pētījuma gaitā darba autore pieradīja, ka 4-5 gadīgo bērnu vārdu krājums veiksmīgi pilnveidojas, ja mērķtiecīgi tiek izmantoti didaktiskie materiāli. Atslēgvārdi: Valoda, vārdu krājums, didaktiskie materiāli, pirmsskolas vecuma bērni, pilnveide.en_US
dc.description.abstractThe theme of the Bachelor’s work is “The Possibilities of Didactic Material in Vocabulary Improvement of 4-5 –Year Old Children in Pre-School Institutions”. Study Supervisor: Master’s Assistant Dita Nīmante. The work was conducted with the aim to base theoretically and check out practically the possibilities to improve, with the help of didactic material, the vocabulary of 4-5-year old children in pre-school institutions. The work could be interesting for both pre-school teachers and parents, as well as it could be used as a methodical means of vocabulary enrichment and its activization with the help of didactic material. The research was carried out with the use of the following methods: -analysis of literature; -questionnaires; -interviews; -forming experiments. The theory was based on the works of Ļ. Vigotskis, K. Smita, R. Boša, V. Izgarsheva. In theoretical part there were obtained pedagogical and psychological descriptions of 4-5 year old children, the characteristic of their vocabulary, the description and variety of didactic materials. In order to study the significance of didactic material in vocabulary improvement of 4-5-year old children at Riga pre-school institution Nr.46, the author of the work carried out the forming experiment-selection of children, their characteristics, created a tool of research and tested it, devised tasks and tested them, examined children and processed obtained data. In the course of study the author proved that the vocabulary of 4-5-year children improves successfully if the didactic materials were purposefully used. Key words: language, vocabulary, didactic material, children of pre-school age, improvement.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleDidaktisko materiālu iespējas vārdu krājuma pilnveidē bērniem no 4 līdz 5 gadiem pirmskolāen_US
dc.title.alternativePossibilities of the didactic materials for the improvement of 4-5years old children’s vocabulary at preschoolen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record