dc.contributor.advisor | Nīmante, Dita | en_US |
dc.contributor.author | Ļaksa, Anastasija | en_US |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-03-23T13:01:54Z | |
dc.date.available | 2015-03-23T13:01:54Z | |
dc.date.issued | 2007 | en_US |
dc.identifier.other | 26072 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10139 | |
dc.description.abstract | Darba tēma: Didaktisko materiālu iespējas vārdu krājuma pilnveidē bērniem no 4 līdz 5 gadiem pirmsskolas izglītības iestādē.
Zinātniskais vadītājs: asist. mag. paed. Dita Nīmante.
Bakalaura darbā veiktā pētījuma mērķis ir teorētiski pamatot un empīriski pārbaudīt, kā, izmantojot didaktiskos materiālus, var pilnveidot vārdu krājumu 4 – 5 gadīgiem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē. Šis darbs varētu būt interesants visiem pirmsskolas izglītības iestādes pedagogiem, arī vecākiem. Tas varētu kalpot kā metodiskais līdzeklis vārdu krājuma palielināšanai un aktivizēšanai ar didaktisko materiālu palīdzību pirmsskolas pedagogiem.
Pētījums tika veikts, pielietojot sekojošās metodes:
•teorētiskas literatūras analīze;
•anketēšana;
•intervija;
•pārveidojošais eksperiments.
Teorētiskās nostādnes balstās uz Vigotska Ļ,., Smitas K., Bošas R., Izgarševas V. atziņām.
Teorētiskajā daļā tika sniegts valodas vispārīgais raksturojums 4 - 5 gadu vecu bērnu pedagoģiski–psiholoģiskais raksturojums, to vārdu krājuma raksturojums, didaktisko materiālu raksturs un dažādība.
Lai izzinātu didaktisko materiālu nozīmi vārdu krājuma pilnveidei 4 – 5 gadus veciem bērniem Rīgas 46. pirmsskolas izglītības iestādē, darba autore veica pārveidojošo eksperimentu – bērnu atlasi, to raksturojumu, instrumentu izveidošanu un to aprobāciju, uzdevumu kopas vārdu krājuma attīstībai izstrādāšanu un aprobāciju, bērnu izpēti, atkārtoti iegūto datu apkopošanu.
Pētījuma gaitā darba autore pieradīja, ka 4-5 gadīgo bērnu vārdu krājums veiksmīgi pilnveidojas, ja mērķtiecīgi tiek izmantoti didaktiskie materiāli.
Atslēgvārdi: Valoda, vārdu krājums, didaktiskie materiāli, pirmsskolas vecuma bērni, pilnveide. | en_US |
dc.description.abstract | The theme of the Bachelor’s work is “The Possibilities of Didactic Material in Vocabulary Improvement of 4-5 –Year Old Children in Pre-School Institutions”.
Study Supervisor: Master’s Assistant Dita Nīmante. The work was conducted with the aim to base theoretically and check out practically the possibilities to improve, with the help of didactic material, the vocabulary of 4-5-year old children in pre-school institutions.
The work could be interesting for both pre-school teachers and parents, as well as it could be used as a methodical means of vocabulary enrichment and its activization with the help of didactic material.
The research was carried out with the use of the following methods:
-analysis of literature;
-questionnaires;
-interviews;
-forming experiments.
The theory was based on the works of Ļ. Vigotskis, K. Smita, R. Boša, V. Izgarsheva.
In theoretical part there were obtained pedagogical and psychological descriptions of 4-5 year old children, the characteristic of their vocabulary, the description and variety of didactic materials.
In order to study the significance of didactic material in vocabulary improvement of 4-5-year old children at Riga pre-school institution Nr.46, the author of the work carried out the forming experiment-selection of children, their characteristics, created a tool of research and tested it, devised tasks and tested them, examined children and processed obtained data.
In the course of study the author proved that the vocabulary of 4-5-year children improves successfully if the didactic materials were purposefully used.
Key words: language, vocabulary, didactic material, children of pre-school age, improvement. | en_US |
dc.language.iso | N/A | en_US |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Pedagoģija | en_US |
dc.title | Didaktisko materiālu iespējas vārdu krājuma pilnveidē bērniem no 4 līdz 5 gadiem pirmskolā | en_US |
dc.title.alternative | Possibilities of the didactic materials for the improvement of 4-5years old children’s vocabulary at preschool | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | en_US |