Svētki kā līdzeklis saskarsmes prasmju pilnveidošanā vecākā pirmsskolas vecuma grupā
Author
Rumpe, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Līga
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir Svētki kā līdzeklis saskarsmes prasmju pilnveidošanā vecākā pirmsskolas vecuma grupā.
Vecākā pirmsskolas vecuma bērniem ir ļoti svarīgi pilnveidot saskarsmes prasmes, kas ir būtiski bērna vispārīgai attīstībai. Bērns apgūst apkārtējo pasauli un iegūst pieredzi no vienaudžiem, pieaugušajiem, no savstarpējām attiecībām. Lai pārliecinātos par to, kā šis process tiek veicināts pirmskolas izglītības iestādē, darba autore vispirms iepazinās ar zinātnisko literatūru par saskarsmes un svētku būtību. Izvērtējot tēmas aktualitāti un nozīmīgumu pedagoģisko procesu pilnveidē, darba autore pēta svētku iespējas saskarsmes prasmju pilnveidošanā vecākā vecuma grupā pirmsskolā. Pētījuma mērķis ir pilnveidot saskarsmes prasmes vecākā pirmsskolas vecuma grupā, izstrādājot un aprobējot atbilstošo svētku programmu.
Pētīšanas metodes:
1.Darbs ar literatūras avotiem.
2.Normatīvo dokumentu analīze.
3.Novērošana.
4.Izmēģinājuma darbība.
5.Iegūto datu apstrāde.
Pēc sākotnējās pirmsskolēnu izpētes un atbilstošas svētku programmas izstrādes un aprobācijas, tiek secināts, ka svētki var būt viens no līdzekļiem, kas veicina saskarsmes prasmes vecākā vecuma grupā pirmsskolā, ja tiek izprasti bērnu darbības motīvi, vajadzības, intereses, aktivitātes līmeņi un spējas.
Darba autore ieteiktu ikdienas pedagoģiskajā praksē likt akcentu uz saskarsmes prasmju pilnveidi emocionālajā un empātijas jomā pirmsskolā. Pateicoties bērna emocionālajai attīstībai pirmsskolā, daudz vieglāk un veiksmīgāk norit bērna socializēšanās skolā. Pirmsskolas izglītības iestādei ir jāvērš lielāka uzmanība uz saskarsmes prasmju attīstīšanu un pilnveidošanu vecākajā vecuma grupā. The theme of bachelor labor is Celebration as tool for improvement of interaction skills for oldest age of preschool children.
Very important for common development, especially for children of the oldest age of preschoolers, is to improve skills of interaction. The child cultivate environment and get experience from equals in age, adults and interrelation. In the beginning the paper author acquainted themselves with literature about the essence of interaction and celebration. To clarify actuality of theme and importance in pedagogical process, the paper author research possibility of celebration for improvement of interaction skills for oldest age of preschool children. The goal of investigation is to improve interaction skills for oldest age of preschool children, with making and approbating respective program of celebration.
Methods:
1.Occupation with literature.
2.Analyses of normative documentation.
3.Observation.
4.Experiment.
5.Handling of findings.
After initially researching preschoolers, making and approbating respective program of celebration, it deduce, that celebration can be one of the tools which stimulate interaction skills for oldest age of preschoolers. It could be possible when adults understand the motive of child actions, needs, interests, levels of activity and abilities.
The paper author advises for daily pedagogical practice to emphasize improvement of interaction skills in emotional and empathy areas in preschool. The process of socialization in school goes easily and successfully because emotional development in preschool. Preschool should make bigger attention to development and improvement of interaction skills for oldest age of preschool children