Show simple item record

dc.contributor.advisorKrūmiņa, Ināraen_US
dc.contributor.authorAļgina, Ilvaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:01:54Z
dc.date.available2015-03-23T13:01:54Z
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.other2611en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10143
dc.description.abstractMaģistra darba tēmas nosaukums ir „Pusaudžu radošās iztēles veicināšanas pedagoģiskie aspekti.” Teorētiskajā daļā autore aplūko dažādu psiholoģisko, pedagoģisko un metodisko literatūru. Darbā izmantoti Ļ.Vigotska, P.Birkerta, Dž.Rodāri, R.Bebres u.c. autoru atzinumi. Autore pētot un apkopojot literatūras avotu atziņas secina , ka pusaudža vecumposmā, bērniem zūd interese radoši darboties, kā arī zīmēšana zaudē savu nozīmi bērnu acīs. Tomēr autore uzskata, ka ir iespējams bērniem raisīt iztēli vizuālās mākslas stundās , lai stimulētu iztēles procesus. Autores pieņēmumus apstiprina arī V.Hibneres pieredze. Viņa apraksta savos darbos, kā var veicināt pusaudžu iztēli mākslinieciskajā darbībā , uzsverot vides , tematiskā satura un skolotāja personības nozīmi. Autore aplūko šos nosacījumus arī citu zinātnieku darbos, ņemot vērā arī vizuālās mākslas standartā aprakstītās prasības. Plašāk tiek apskatīta vides un skolotāja ietekme uz skolēna iztēles veicināšanu. Pārbaudot hipotēzi tā apstiprinājās: Lai veicinātu bērniem iztēli, klasē būtu vēlama radoša vide, uzdevumi, kas interesē skolēnu, liekas viņam aktuāli un atbilst viņa zināšanu līmenim, kā arī zinošs un kreatīvs pedagogs.en_US
dc.description.abstractThe master work is about pedagogical background of development of teenagers imagination. Authoress consider different pedagogical, psyhological literature and methodic aids. Authoress pick L.Vigotskis, P.Birkerts, J.Rodari, R.Bebre and other opinions. After exploring and batching cognitions, she come to conclution that interest of creative working disapear in adolescence However, authoress consider, that it is posible to bring out imagination, in order to promote visional process. V.Hibnere expierience verified suposittions of authoress as well, she describes how to condence teenager imagination with art activities, empasise the impact of environment, thematic content and the personality of teacher. Autoress look for these conditions in works of other scientists in wiev of visual arts standart demands. She get look widely in environment and teachers personality influence. Cheking the supposition it has proved true.In order to encorouge imagination, there would be creative surrounding, tasks that are of interest and seems to be actual and also mach up with their proficiency level, as well as informed, creative teacher.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titlePusaudžu radošās iztēles veicināšanas pedagoģiskie aspektien_US
dc.title.alternativePedagogical background of development of teenager`s imaginationen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record