Grupas lomu, grupas mācīšanās uzvedības un darba izpildes saistība tirdzniecības uzņēmumu grupās.
Autor
Kaula, Monta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Reņģe, Viesturs
Datum
2008Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Šī pētījuma mērķis ir noskaidrot mērķis noskaidrot vai pastāv statistiski nozīmīgas atšķirības starp grupas mācīšanās uzvedības vidējiem rādītājiem un starp grupas lomu uzvedības vidējiem rādītājiem komandām ar augstu un zemu darba izpildi. Savā darbā esmu izvirzījusi 2 pētījuma jautājumus:1)Vai pastāv statistiski nozīmīgas atšķirības starp grupas mācīšanās uzvedības vidējiem rādītājiem komandām ar augstāku un zemāku darba izpildi?2)Vai pastāv statistiski nozīmīgas atšķirības starp lomu uzvedības vidējiem rādītājiem komandām ar augstāku un zemāku darba izpildi? Darbā tika izmantoti sekojošs instrumentārijs:
1) Lomu uzvedība: (SYMLOG) Īpašības vārdu novērtēšanas forma, Adjective Rating Form (Bales & Cohen, 1979); sistemātiskā multiplā līmeņa grupu novērošanas aptauja
2) Grupas mācīšanās uzvedības aptauja (Team Learning Dimensions Questionnaire, Bresman, 2006)
Pētījuma izlasi veido 60 respondentu no Latvijā darbojošās komercbankas sešām filiālēm Kurzemes reģionā. Tie sadalīti divās grupās pa 30 cilvēkiem katrā, balstoties uz darba rezultātiem katrā filiālē. Viena no grupām sastāv no trīs filiālēm ar augstākiem individuāliem darbības rezultātiem, savukārt, otra grupa sastāv no pārējām trijām filiālēm ar zemākajiem individuālajiem darbības rezultātiem.
Atbildot uz pētījuma pirmo jautājumu, vai pastāv statistiski nozīmīgas atšķirības starp grupas mācīšanās uzvedības vidējiem rādītājiem komandām ar augstāku un zemāku darba izpildi, neparādījās statistiski nozīmīgas atšķirības starp grupām ar augstāku un zemāku darba izpildi. Atbildot uz pētījuma otro jautājumu, vai pastāv statistiski nozīmīgas atšķirības starp lomu uzvedības vidējiem rādītājiem komandām ar augstāku un zemāku darba izpildi, neparādījās statistiski nozīmīgas atšķirības starp grupām ar augstāku un zemāku darba izpildi.
Bakalaura darbā tiek sniegts ieskats teorijā par grupas mācīšanās veidiem un kā šie mācīšanās veidi ir saistīti ar grupas darba izpildi. Jaunākā pieeja grupas mācīšanās teorijā ir vairākdimensiju modelis, kurš sastāv no trijām mācīšanās stratēģijām: pieredzes, aizstājošās un kontekstuālās mācīšanās.
Atslēgas vārdi: Grupa, lomu uzvedība, mācīšanās uzvedība, darba izpilde The aim of this study is to find if exist any statistical differences between groups learning behaviour middle indicatours and between groups roles behaviour middle indicators connection with groups performance. I have give 2 questions in my work:1) If exist statistical important differences between group’s learning behaviour middle indicatours, teams, who have low and high performance?2) If exist statistical important differences between group’s roles behaviour middle indicators, teams, who have have low and high performance?The method is: SYMLOG Adjective Rating Form, (Bales & Cohen, 1979); (Team Learning Dimensions Questionnaire, Bresman, 2006)
In this Study participated 60 respondents from Latvians commercial bank regional branch. They developed 2 groups, in each group 30 peaple. The groups based on work results .Answered on the first queston, I did not found statistical important differences between groups roles behaviour middle indicators, teams, who have have low and high performance.On the second question I did not found statistical important diferences between groups learning behaviour middle indicatours, teams, who have low and high performance.
The work shows theory of multi-dimensional model with 3 learning behaviours: contextual, experiential, vicarious behavior.
Key words: group, role behaviour, learning behaviour, performance