Show simple item record

dc.contributor.advisorKrūmiņa, Ināraen_US
dc.contributor.authorKaulēna, Amandaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:01:55Z
dc.date.available2015-03-23T13:01:55Z
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.other2643en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10152
dc.description.abstractMaģistra darba temats: Iztēles veicināšanas iespējas pedagoģiskajā procesā pirmsskolā. Darba zinātniskais vadītājs: Ināra Krūmiņa, dr. psihol., asoc. prof. Darba apjoms: 103 lpp., 59 bibliogrāfiskie nosaukumi Darbs izstrādāts bērnu iztēles aktivitātes veicināšanai pirmsskolā. Tas sastāv no 7 daļām: 1. Iztēles jēdziens un tā būtība. 2. Bērnu psihiskās attīstības īpatnības pirmsskolā. 3. Iztēle pirmsskolas vecuma bērna personības struktūrā. 4. Rotaļa – nozīmīgs radošās iztēles rosinātājs pirmsskolā. 5. Pasaka – līdzeklis radošās iztēles rosināšanai pirmsskolā. 6. Pedagoga personība iztēles veicināšanas procesā pirmsskolā. 6.1. Skolotāja personība vēsturiskā skatījumā. 6.2. Pedagogs – pirmsskolas vecuma bērnu iztēles rosinātājs. 7. Bērna iztēles veicināšana mūsdienu pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma objekts: mācību process pirmsskolā. Pētījuma priekšmets: bērna iztēles veicināšana. Pētījuma mērķis: izzināt un atklāt bērna iztēles veicināšanas pedagoģiskos nosacījumus pirmsskolā. Analizējot zinātnisko literatūru par iztēles būtību un nozīmi, izzinot bērnu vecumposmu īpatnības pētāmās problēmas aspektā, apzinot teorētiskās nostādnes attiecībā uz iztēles un radošās darbības savstarpējo saistību, analizējot rotaļu un pasaku ietekmi uz bērna iztēles aktivitāti, kā arī apkopojot zinātnisko literatūru skolotāja personības pedagoģisko darbību un tās ietekmi uz iztēles veicināšanu un veicot praktisku pētījumu, apstiprinājās izvirzītā hipotēze, ka: pirmsskolā sekmīgi noris bērna iztēles aktivizēšana, ja skolotājs ir radoša personība un savā darbā aktīvi izmanto rotaļu un pasaku, kā arī ievēro iztēles aktivizēšanas nosacījumus. Darbā tiek parādīts, ka iztēles veicināšanas pedagoģisko nosacījumu izmantošana praksē un metodisko ieteikumu ievērošana pozitīvi ietekmē bērna radošumu un iztēles aktivitāti. Praktiskie uzdevumi, izmantojot pasakas un rotaļas, kā arī veidojot radošu vidi, sniedz bērnam iespēju pilnībā aktivizēt savu iztēli un parādīt savas spējas mākslinieciskā darbībā. Darbā arī tiek piedāvāts metodisks materiāls, kas dod iespēju rosināt bērna iztēli mākslinieciskās darbībās pirmsskolā.en_US
dc.description.abstractTheme of M. A. thesis: Fostering Children's Imagination during Preschool Education. Thesis adviser: Inara Krumina, dr. psihol. asoc. prof. Thesis length: 103 pages, 59 items in the bibliography The Thesis has been written in order to foster children's imagination in preschool. It consists of seven parts. 1. "Imagination" - the term and its meaning 2. The particulars of children's psychological development in preschool 3. The imagination in the personality structure of preschool children. 4. Games - an important facilitator of the imagination in preschool. 5. Stories - a means to foster the imagination in preschool. 6. The teacher's personality and fostering imagination in preschool. 6.1. The teacher's personality - a historical view. 6.2. The teacher as a fosterer of preschool children's imagination. 7. Fostering children's imagination in a contemporary preschool institution. The object of this study: The educational process in preschool. The subject of this study: Fostering children's imagination. The aim of this study: to research and discover the educational preconditions for fostering children’s imagination in preschool. By analyzing the scientific literature regarding the essence and meaning of the imagination, researching the specific characteristics of children of different ages with regard to this question, gaining an overview of the theoretical aspects regarding the mutual relationship of the imagination and creative activity, analyzing the influence of games and stories on children's imagination, as well as reviewing the scientific literature on the educational influence of a teacher's personality on children's imagination and by doing a practical study, the hypothesis has been proved that: children's imagination is fostered at the preschool level if the teacher has a creative personality, makes active use of games and stories, and follows the rules for fostering imagination in his/ her work. The research shows that putting the educational rules and methodological suggestions for fostering the imagination into practice has a positive impact on children's creativity and imagination. Practical assignments, the use of stories and games, as well as the organization of a creative environment, give children the opportunity to fully activate their imagination and to show their aptitude for artistic activities. The thesis also includes methodological suggestions for fostering children's imagination in artistic activities in preschool.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleIztēles veicināšanas iespējas pedagoģiskajā procesā pirmsskolāen_US
dc.title.alternativeChild's imagination in pre-school pedagogical processen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record