Show simple item record

dc.contributor.advisorTunne, Inetaen_US
dc.contributor.authorSils, Jānisen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:01:55Z
dc.date.available2015-03-23T13:01:55Z
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.other2663en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10155
dc.description.abstractPar darba mērķi izvēlēts - apzināt ar plašsaziņas līdzekļu pusaudžiem radīto informatīvo vidi no vērtību viedokļa, kā arī veicināt pedagoģisku interesi pa šo jautājumu. Galvenie uzdevumi - sīkāk izpētīt pusaudžu auditorijai paredzētos plašsaziņas līdzekļus, analizēt to saturu, kā arī konstatēt, vai pastāv saistība starp plašsaziņas līdzekļu saturu un pusaudžu vērtību sistēmas struktūru. Par darba hipotēzi izvirzīts pieņēmums, ka: „Pusaudžu vērtību sistēmas veidošanās noris sekmīgāk, ja pusaudžiem domātās preses piedāvājumā ir pedagoģiski un psiholoģiski pārdomāts un atlasīts informācijas saturs.” Pusaudžu prese ievērojami sašaurina pusaudžu interešu sfēru, kā vērtības nereti tiek atspoguļotas izteikti negatīvas lietas un parādības: netikumisks dzīvesveids, antisociāla uzvedība. Pusaudžu vecumposma psiholoģiskās īpatnības padara pusaudžus par īpaši viegli iespaidojamu auditoriju, līdz ar to pusaudžu žurnālu saturs ir nozīmīgs no pedagoģiskā, audzināšanas viedokļa. Darba pētnieciskajā daļā, vērtējot pusaudžu žurnālu saturu, kā arī anketējot pusaudžus divās Latvijas skolās, secināju, ka pusaudžu preses izdevumi orientējas uz pusaudžiem būtiskāko - attiecību jomu, tomēr sašaurina tās izpratni līdz attiecībām ar pretējo dzimumu. Skolēnu atbildes norāda, ka žurnāli nav autoritatīvākais un svarīgākais informācijas avots. Tomēr jāsecina, ka pastāv vairākas tendenču paralēles starp pusaudžu vērtējumiem un pusaudžu izdevumu saturā sniegtajiem. Par darba mērķi izvēlēts - apzināt ar plašsaziņas līdzekļu pusaudžiem radīto informatīvo vidi no vērtību viedokļa, kā arī veicināt pedagoģisku interesi pa šo jautājumu. Galvenie uzdevumi - sīkāk izpētīt pusaudžu auditorijai paredzētos plašsaziņas līdzekļus, analizēt to saturu, kā arī konstatēt, vai pastāv saistība starp plašsaziņas līdzekļu saturu un pusaudžu vērtību sistēmas struktūru. Par darba hipotēzi izvirzīts pieņēmums, ka: „Pusaudžu vērtību sistēmas veidošanās noris sekmīgāk, ja pusaudžiem domātās preses piedāvājumā ir pedagoģiski un psiholoģiski pārdomāts un atlasīts informācijas saturs.” Pusaudžu prese ievērojami sašaurina pusaudžu interešu sfēru, kā vērtības nereti tiek atspoguļotas izteikti negatīvas lietas un parādības: netikumisks dzīvesveids, antisociāla uzvedība. Pusaudžu vecumposma psiholoģiskās īpatnības padara pusaudžus par īpaši viegli iespaidojamu auditoriju, līdz ar to pusaudžu žurnālu saturs ir nozīmīgs no pedagoģiskā, audzināšanas viedokļa. Darba pētnieciskajā daļā, vērtējot pusaudžu žurnālu saturu, kā arī anketējot pusaudžus divās Latvijas skolās, secināju, ka pusaudžu preses izdevumi orientējas uz pusaudžiem būtiskāko - attiecību jomu, tomēr sašaurina tās izpratni līdz attiecībām ar pretējo dzimumu. Skolēnu atbildes norāda, ka žurnāli nav autoritatīvākais un svarīgākais informācijas avots. Tomēr jāsecina, ka pastāv vairākas tendenču paralēles starp pusaudžu vērtējumiem un pusaudžu izdevumu saturā sniegtajiem.en_US
dc.description.abstractMaster work „The content of teenagers printed media and value priorities” is about a serious problem in pedagogy, nowadays. A hypothesis is „ The system of values of teenagers is developing more successfuly, if a content of teenagers printed media is pedagogically and psychologically based and thought-out” With a help of content analysis of the two most popular teenagers magazines, and with a research of adolescent audience with questionnaire method, author comes to a conclusion, that media content is linked with the value priorities of teenagers. There are a lot of amoral things, published by media without direct position. That is making the maturity process of adolescent people more complicated. The recomendations, given in the research, are about the common mission of teachers. As the teachers have a good position for developing teenagers value system, they have a great responsibility towards all the society.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titlePusaudžu preses izdevumu saturs un vērtību prioritātesen_US
dc.title.alternativeContent of  the teenagers printed media and a structure of their system of valuesen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record