Pusaudžu sociālā atstumtība skolā
Автор
Brūna, Agrita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Rutka, Lūcija
Дата
2006Metadata
Показать полную информациюАннотации
Pētījuma teorētiskajā daļā aprakstīts pusaudžu vecumposma psiholoģiski – pedagoģiskais raksturojums, socializācijas būtība, struktūra un mērķis, ģimenes loma socializācijas procesā, socializācijas raksturojums mācību un audzināšanas procesā, sociālās atstumtības būtība, veidi un rašanās iemesli. Empīriskajā daļā pētīta pusaudžu sociālā atstumtība - pusaudžu attieksme pret mācību procesu skolā, sociālām prasmēm un pašnovērtējumu, vecāku ieinteresētība skolēna mācību procesā, skolotāju domas par pusaudžu sociālo atstumtību skolā. Pētījumā noskaidrots, ka pusaudžu sociālo atstumtību veicina - neadekvāts pašnovērtējums, zems sociālo prasmju līmenis un zems vecāku ieinteresētības līmenis skolēna mācību procesā, kā arī pusaudžu sociālo atstumtību veicinoši iemesli. Investigation’ theoretical part is about teenagers’ psychical – pedagogical characterization, socialization, structure and object of social exclusion, role of the family in socialization, characterization of socialization at teaching and educational work, social exclusion, its forms and reasons. In the practical part is investigated teenager social exclusion - teenager’s attitude of learning process at school, social skills and self – esteem, parent’s personal interest in learning process of student, and teacher’s thoughts about teenager social exclusion at school. The teenager social exclusion can be developed by not adequate self – esteem, low level of social skills and low parents’ personal interest in learning process of student. There are to make out the factors that may provoke social exclusion of teenager in the investigation.