Show simple item record

dc.contributor.advisorKraukle, Intaen_US
dc.contributor.authorMakarēviča, Velgaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:01:56Z
dc.date.available2015-03-23T13:01:56Z
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.other2691en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10161
dc.description.abstractPētījumā izvirzīts mērķis izpētīt mācību motivāciju, subjektīvo vajadzību un interaktīvo metožu mijiedarbību. Lai to sasniegtu ir veikts mācību procesa novērojums 2004./2005.m.g Rīgas 1.medicīnas koledžā un pētījums 2005./2006.m.g Rīgas 1.medicīnas koledžā, aptaujājot 45 trīs māsu kursu studentus un 10 pedagogus, kuri realizē māsu programmu un SIA „Rīgas 1.slimnīcā” aptaujājot 10 praktizējošās māsas, kuras absolvējušas Rīgas 1.medicīnas koledžu. Praktiskais pētījums veikts balstoties uz sekojošu autoru J.A.Studenta, J.A.Komenska, Z.Čehlovas, I.Žoglas, E.Dž.Merinas, A.Maslova un citu latviešu un ārzemju autoru teorētiskajām atziņām. Apkopojot pētījumā iegūtos datus ir konstatēts, ka: •lielākai daļai studentu ir mērķis apgūt veselības aprūpes speciālista profesiju un iegūt māsas kvalifikāciju, •lielākai daļai studentu mācību motivācijas ir iekšējā motivācija, izziņas motivācija un griba kā mācību motivācija, •visiem aptaujātajiem studentiem ir apmierinātas subjektīvās vajadzības – fizioloģiskās, mīlestības, drošības, piederības, pašcieņas un pašīstenošanās – bez kurām cilvēks nespēj dzīvot, attīstīties un pašrealizēties, •lielākai daļai studentu galvenās interaktīvās metodes, kuras palīdz sasniegt mērķi iegūt māsas kvalifikāciju ir lekcijas, grupu darbs un situāciju uzdevumu analīze. Pētniecības darbā izvirzīta hipotēze, ka māsu izglītības process uzlabosies, ja: •mācību procesā izmanto interaktīvās mācību metodes, •apmierina studentu subjektīvās vajadzības veiksmīgam mācību procesam, •studentiem ir pietiekama motivācija mācīties izvēlētajā profesijā. Apkopjot pētījumā iegūtos datus, hipotēze ir pierādīta: •jo māsu izglītības process ir uzlabojies, izmantojot mācību procesā interaktīvās metodes, ko pierāda sekmības paaugstināšanās 2005./2006.m.g., salīdzinot ar iepriekšējo mācību gadu, vidēji par 1 balli, •studentiem ir apmierinātas visas 6 subjektīvās vajadzības, kuras nepieciešamas, lai cilvēks dzīvotu, mācītos un realizētos kā personība, •studentiem ir mērķis iegūt māsas kvalifikāciju, realizēties kā personībām un veidot veiksmīgu karjeru.en_US
dc.description.abstractThe aim of the research is to investigate the learning motivation and the interaction of subjective needs and interactive methods. In order to achieve this the observation of the study process in Riga Medical College Nr 1 in the study year 2004/2005 has been made and the research in Riga Medical College Nr 1, inquiring 45 nurse specialization students and 10 pedagogues, who are realizing the nurse programme, Riga Hospital Nr 1 Ltd, inquiring 10 practicing nurses, who have graduated from Riga Medical College Nr 1 in the study year 2005/2006 has been carried out. The practical research has been carried out taking as the basis the theoretical ideas of J.A.Student, J.A. Komenskis, Z.Chehlova, I.Zogla, E.Dz.Merina, A.Maslov and other Latvian and foreign authors. Having summed up the data obtained in the research, it was stated that: •the most part of the students has the aim to acquire the profession of a health care specialist and get the nurse qualification, •the study motivations of the most part of the students are: inner motivation, cognitive motivation and will as the study motivation, •all inquired students’ subjective needs – physiological, of love, safety, possessive, self-respect and self-realization – which help a man live, develop and self-realize are satisfied, •for the most part of students the main interactive methods which help to achieve the aim to get the nurse qualification are lectures, group work and case task analysis. The research hypothesis is as follows – the nurse education process will improve if: •interactive study methods are used in the study process, •students’ subjective needs for a successful study process are satisfied, •students have a sufficient motivation to study the chosen profession. Having summed up the data obtained in the research, it can be said that the hypothesis has been proved: •as the nurse study process has improved, using interactive methods in the study process, testified by the increase in the student progress in the study year 2005/2006 in comparison with the previous study year on average per one point, •all six students’ subjective needs necessary to live, study and self-realize as a personality are satisfied, •the students’ aim is to get the nurse qualification, realize as a personality and make a successful carrier.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleInteraktīvās metodes mācību motivācijas paaugstināšanā māsu izglītībāen_US
dc.title.alternativeInteractive Study Methods in Nurse Educationen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record