Lietišķās angļu valodas intensificēšanas iespējas studiju procesā
View/ Open
Author
Ate, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Koķe, Tatjana
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Dotā maģistra darba tēma ir “Lietišķās angļu valodas apguves intensificēšanas iespējas studiju procesā”
Maģistra darba galvenā ideja ir balstīta uz atziņu, ka studiju procesam ir jaunas mūsdienu sabiedrības izvirzītas vajadzības.
Valodas apgūšanai jānorit vienlaicīgi ar tādām svarīgām šodienas realitātes iezīmēm, kā aktīvu ieinteresētību, pašapliecināšanos un spēju pielietot apgūtās prasmes sevis pilnveidošanai. Daudzi svešvalodu mācīšanas teorijas pētnieki pēdējā laikā vairāk uzmanības pievērš pasniedzēja un audzēkņa lomai un meklē ceļus kā realizēt kvalitatīvu svešvalodu apguvi iespējami īsākā laikā. Studenti tiecas piedalīties mācību procesā, tāpēc nepieciešams viņus pēc iespējas aktīvāk iesaistīt tajā.
Lai sasniegtu darba mērķi tika izpētīti paātrinātas mācīšanās un uz studentu orientētas mācīšanās teorijas - psiholoģiskie un pedagoģiskie aspekti. Darbā ir izmantota A. Smita, G. Lozanova, N. L. Geidža, D. C. Berlinera, D. Larsenas-Frīmanes, C. Rodžera, I. Žoglas, T. Koķes un citu autoru sarakstītā literatūra.
Tādējādi dotajā pētījumā uz aktuālu mācīšanās teoriju- paātrināta mācīšanās un uz studentu- orientēta mācīšanās- pamata aplūkota nodarbību organizēšana, komunikācijas spēju un valodas prasmju uzlabošana. Pētījumā tiek izskatītas iespējas pielietot svešvalodas mācību materiālus un vingrinājumus, veidojot vai atsaucot atmiņā pozitīvas mācīšanās pieredzi, lai mācīšanas un mācīšanās process kļūtu intensīvāks. Mācīšanās sadarbojoties atbilst studentu vajadzībām, sekmējot kritiski analītisko domāšanu . Domu apmaiņā studenti iedrošinās kritiski izvērtēt savu mācīšanās pieredzi un bagātināt to, mācoties no citiem un sadarbojoties komandā.
Lai saprastu, kādas varētu būt vislabāk izmantojamās metodes, mācot lietišķo angļu valodu studentiem, tika noskaidrotas dažādu metožu atšķirības, akcentējot gan pozitīvo, gan trūkumus. Izvērtējot teorētiskos atzinumus tiek secināts, ka nav vienas metodes, kura būtu visefektīvākā, visbiežāk tiek izmantotas vairākas metodes vienas metodoloģijas ietvaros. Tomēr jāatzīmē, ka interaktīvās mācīšanās metodes un dialoga metode nodrošina studentu līdzatbildību un pieredzi, mainot pasniedzēja lomu un funkcijas- pasniedzējs veic mācīšanās veicinātāja un zināšanu sniedzēja funkcijas. The theme of the present Master’s paper is “Intensification of business English acquisition in the study process”
The Master’s paper focuses on the idea that the modern society advances new demands for the study process. The current situation in Latvia calls for new skills to be mastered by the future specialists of tourism and hospitality industry.
Acquisition of language skills should be performed united with such peculiarities of today’s reality as being actively involved and self acknowledged.
Many researchers in the field of foreign languages’ teaching pay a lot of attention to the role of a learner and a teacher and look for new ways how to achieve a better language acquisition in a shorter period of time. Students tend to participate in the study process that is why it is necessary to encourage them to do it even more actively.
The author describes the organization of lectures as well as improvement opportunities for communicative and language skills on the basis of outstanding learning theories- accelerated learning and learner-centred theories.
The most effective ESP English Study Programmes will be those that involve the whole learner in the positive experience of language learning. Cooperation in the learning process meets students’ needs and enables them to develop critical thinking. While exchanging ideas students get encouragement to evaluate critically their learning experience and improve it in cooperative activities. Interactive and dialogue methods ensures students’ participation and changes teacher’s role. The teacher becomes a facilitator and resource of knowledge.
To achieve the aim the theoretical views, psychological and pedagogical aspects, as well as study materials related to accelerated learning and student- centred approach were explored. The research is based on the theoretical discourse of Smith Lozanov., Gage., Berliner., Larsen-Freeman., Roger, .Žogla , .Koķe nd others.
Therefore the object of the research is acquisition of English at School of Business Administration Turiba.
The subject of the research is intensification of business English acquisition. The master’s work is based on the following hypotheses:
acquisition of English as business language is possible in the context of positive emotional atmosphere where mutual understanding and support encourages students, learning and language skills are developed in joint system.
The pedagogical research and experiment was carried out . The results were evaluated. And according to the results of the pedagogical research and experiment, the hypothesis proved to be true.