Lasīšanas traucējumu korekcija sākumskolas vecuma skolēniem ar fonētiski fonemātisko nepietiekamību
Автор
Bernāne, Ingrīda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Дата
2010Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarbā “Lasīšanas traucējumu korekcija sākumskolas vecuma skolēniem ar fonētiski fonemātisko nepietiekamību” tiek apskatītas lasītprasmes pilnveidošanas iespējas un veikta fonemātiskās uztveres korekcija jaunākā skolas vecuma bērniem. Tiek piedāvāts lasīšanas mācības raksturojums, analizēti tās mērķi, uzdevumi un apguves posmi.
Diplomdarbā izmantotas S.Tūbeles, A.Ļubļinskas, G.Svences, I.Miltiņas, Ā.Ptičkinas un citu autoru gūtās atziņas par lasītprasmes un fonemātiskās uztveres attīstīšanu jaunākā skolas vecuma bērniem. Tiek piedāvātas darba metodes un vingrinājumi lasītprasmes pilnveidošanai un fonemātiskās uztveres attīstīšanai.
Pētnieciskajā darbā pētīti un analizēti 1. klases skolēni, kuriem novēroti fonemātiskās uztveres un lasīšanas traucējumi. Pētījuma rezultāti apkopoti un analizēti pirms un pēc korekcijas darba.
Autore izdarījusi secinājumus par fonemātiskās uztveres attīstīšanas nozīmi lasītprasmes pilnveidošanā. Veicot pētniecisko darbu, autore nonāca pie atziņām, ka:
1.ja netiek attīstīta fonemātiskā uztvere, rodas grūtības lasītprasmes apguvē;
2.logopēdiskie vingrinājumi palīdz bērnam attīstīt fonemātisko uztveri un lasītprasmi. The graduation paper describes options to improve literacy and provides analysis of phonemic perception for primary school children development. The paper describes reading lessins, analysis of their objectives, tasks and learning steps.
The conclusions of S. Tūbele, A.Ļubļinska, G.Svence, I.Miltiņa and Ā.Ptičkina on development of literacy and phonemic perception for primary school children have been used in the paper. The working methods/technigues and excercises to improve literacy and phonemic perception are provided.
The research examines and provides analysis of 1st class children with literacy and phonemic perception disorders. The study results are summarized and analyzed before and after the correction work.
The author has come to the following conlusions regarding the importance of phonemic perception for improvement of literacy:
1.if the phonemic perception is not developed there will be disorders in literacy;
2.the speech excercises help children to improve phonemic perception and literacy.