Priekšmetu vide - 3 līdz 4 gadus vecu bērnu valodas un runas attīstības sekmētāja
View/ Open
Author
Sadovska, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Černova, Emīlija
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba autore: Jeļena Sadovska. Darba tēma: „ Priekšmetu vide – 3 līdz 4 gadus vecu
bērnu valodas un runas attīstības sekmētāja”.
Zinātniskā vadītāja: Dr. paed. prof. E.Černova
Darba apjoms 74lpp., 53 bibliogrāfiskie nosaukumi, 3 pielikumi.
Pētījuma mērķis – pētīt priekšmetu vides nozīmi 3 līdz 4 gadus vecu bērnu valodas
attīstībā pirmsskolas izglītības iestādē.
Pētījuma objekts – 3 līdz 4 gadus vecu bērnu valodas attīstības process.
Darbs balstīts uz L.Vigotska, A.Ļeontjeva, D.Elkoņina, S.Novoselovas, E.Tihejevas,
D.Lieģinieces, R.Kaņepējas u.c. psihologu un pedagogu idejām par to, kā bērna personības
veidošanos ietekmē dažādi faktori. Bērns sevī uzņem visus tos apkārtējās pasaules iespaidus, kas
ietekmē viņa domāšanu. Valodai šajā procesā ir būtiska nozīme, runa un valoda veido bērna
apziņu.
Tādēļ, lai runa attīstītos pēc iespējas sekmīgāk, bērnus jāieskauj priekšmetiem, kurus
viņi var aplūkot, salīdzināt, izzināt rotaļās un darbā, bet novērojumu rezultātus atspoguļot vārdā.
Priekšmetu pasaulei, kas ieskauj bērnu, jānodrošina attīstība.
Pedagogs piešķir katram priekšmetu vides komponentam dažādas funkcijas, bagātina
ar saturu, kas veicina attīstību un izziņu.
Darbā aprakstīta priekšmetu vide pirmsskolas izglītības iestādē un veikta analīze par
to, kādus runas uzdevumus var atrisināt ar priekšmetu un rotaļlietu palīdzību.
Pētījuma gaitā tika konstatēts, ka priekšmetu pasaule, kas ieskauj bērnus, palīdz attīstīt
bērnu runu visos virzienos: runas skaņu kultūra, vārdu krājuma bagātināšana, runas gramatiskās
uzbūves, saistītās runas veidošana. The author of master work Jelena Sadovska. The theme of master work: „ Environment of
objects – promoter of language development of 3 – 4 years old children”.
Scientific leader: Dr.paed. prof. E.Černova.
Volume 74 pages, 53 bibliographic titles, 3 supplements.
Study – to study significance of environment of objects in language development of 3 – 4
years old children.
Study`s object – the process of language development of 3 – 4 years old children.
The basis of master work – ideas of L.Vigotskis, A.Leontjevs, D.Elkonins, S.Novoselova,
E.Tihejeva, D.Lieginiece, R.Kanepeja and others psychologists and pedagogues about influence
of different factors of formation child`s individuality. The child takes into all impressions of
environment what impress his thinking. Language has an important role in this process, language
forms child`s consciousness.
Therefore to develop speech more succesfull around children must be objects what
children can examine, compare, inquire in games and activities, but results reflect in word.
Environment of objects around child has evolution character.
Pedagogue imparts different functions to components of environment of objects, makes rich with
content of development and cognition.
The auhor of master work describes the environment of objects in kindergarten and realise
analysis about what tasks of speech child can solve with objects and toys.
Findings are - environment of objects helps to develop children language in all directions –
culture of language`s sounds, make richer word stock, formation of grammar and metrical
language.