Show simple item record

dc.contributor.advisorKaļķe, Baibaen_US
dc.contributor.authorGrāvīte, Aigijaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:02:02Z
dc.date.available2015-03-23T13:02:02Z
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.other2866en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10206
dc.description.abstractViena no svarīgākajām problēmām, kas skolotājam jārisina, organizējot mācību darbu ir skolēnu izziņas intereses izraisīšana. Tā ir problēma, kura visai plaši risināta pedagoģiskajā literatūrā, bet joprojām ir un paliek pedagogu uzmanības lokā. Jaunākajā skolas vecuma bērniem ir nenoturīga mācību izziņas interese. Nereti strādājot ar tradicionālām metodēm, strauji zūd interese par mācībām, mācību procesā aktīvi iesaistās tikai daļa skolēnu, tāpēc būtu jādomā, kā rosināt skolēnu izziņas interesi. Lai pedagoģiskais process nodrošinātu skolēnu attīstību, nepieciešams rosināt izziņas interesi, jo no īstenības skolēns paņem tikai to, kas viņam šķiet interesants un nozīmīgs. Strādājot skolā skolotājs nedrīkst aprobežoties tikai ar zināšanu sniegšanu, bet arī jāmeklē jaunas darba metodes. Diplomdarbā izvirzītā hipotēze: ja tiks izveidota didaktisko spēļu kopa, kurā skolēni risina kādu didaktisko uzdevumu, tad tiks sekmēta skolēnu izziņas interese. Diplomdarba pētījuma mērķis – izzināt didaktiskās spēles iespējas izziņas intereses sekmēšanai latviešu valodas stundās jaunākajā pamatizglītības posmā. Mērķa sasniegšanai izvirzīti šādi uzdevumi: 1.Apzināt un izanalizēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par pētāmo problēmu. 2.Izveidot didaktisko spēļu kopu latviešu valodas stundām jaunākajā pamatizglītības posmā. 3.Izmēģinājumdarbībā pārbaudīt izveidotās spēļu kopas iespējas skolēnu izziņas intereses veicināšanai latviešu valodas stundās. Pētījuma gaitā izmantotas šādas pētniecības metodes: 1.Literatūras analīze, 2.Pedagoģiskais novērojums, 3.Izmēģinājumdarbība, 4.Anketēšana, 5.Reitinga metode. Diplomdarbā izvirzītā hipotēze ir apstiprinājusies un pierādījusies.en_US
dc.description.abstractEine von wichtigsten Problemen, was muss der Lehrer befassen, die Arbeit des Unterrichts organisieren, ist die Erkenntnisinteressen den SchŅlers aus. Das ist ein Problem, was ist sehr weit in pädagogische Litheratur befasst, aber, noch immer, steht und bleibt im Brennpunkt des Interesses derInteresse der Lehrer. Den Kindern, wer sind im Alter der Anfangschule, sind haltlose Erkenntnisinteresse der Lehre. Ab und zu arbeiten mit den traditionellen Methoden, schnell Verliert die Interesse fŅr Lehre, in der Lehrprozeß schalten sich nur Teil der SchŅler ein, deshalb werden denken, wie regen die Erkenntnisinteresse der SchŅler an. Damit sichert pädagogosche Prozeß die Entwicklung der SchŅler, sollen die Erkenntnisinteresse anregen, weil aus die Wirklichkeit der SchŅler bringt, was scheint ihm interessant und bedeutsam. Arbeiten in der Schule, der Lehrer darf nicht sich beschrenken sich auf Kenntnisse abgebung, aber soll neue Arbeitsmethode suchen. Hypothese des Diplomwerkes – wenn wird die Gesamtheit der didaktischen Spiele bilden, in wem entwickeln die SchŅler eine didaktische Aufgabe, dann wird die Erkenntnisinteresse der SchŅler fĻrdern. Das Ziel des Diplomwerkes - ermitteln die MĻglichkeiten der didaktischen Spiele fŅr der FĻrderung den Unterricten der lettische Sprache, in der Anfangschule. Die Aufgabe des Diplomwerkes: 1.bewußt werden un analysieren die pädagogische Litheratur Ņber das Forschugsproblem 2.ausarbeiten die Gesamtheit der didaktischen Spiele fur den Unterrichten lettischen Sprache, in der Anfangschule 3.In der Versuchstätigkeit prŅfen die MĻglichkeiten der gebildeten Gesamtheit der Spiele, die Erkenntnisinteresse der SchŅler in den Unterrichten lettische Sprache. Benutzte Forschungsmethoden im Erreichen der Aufgabe: 1.Litheraturanalyse, 2.pädagogische Beobahtung, 3.Umfragen, 4.Versuchstätigkeit, 5.Reittingsmethode. Die im Diplomwerke aufgestellte Hypothese ist nachgeweist und bekräftigt.SchŅler, die in den Unterrichten die didaktische Spiele benŅtzt haben, schalten in aktiven und schĻpferischen Tätigkait. Sie zeigen eine entwickelte Kontaktenkultur, selbständige Initiative und eine positive Erkenntnisinteresse.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleDidaktiskās spēles kā izziņas intereses sekmētājas latviešu valodas stundās jaunākajā pamatizglītības posmā.en_US
dc.title.alternativeDidactic games as promoters of cognitive interests in Latvian language lessons at junior primary education level.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record