Mūzikas loma cilvēka dzīvesprasmju pilnveidošanā.
Author
Mālere, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Blūma, Dainuvīte
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba mērķis ir noskaidrot mūzikas izglītības iespēju ietekmēt cilvēka dzīvesprasmju pilnveidošanu. Teorētiskajā daļā tika izzināts, kādas dzīvesprasmes ir nepieciešamas 21.gs. cilvēkam, dzīvojot sabiedrībā, analizētas dzīvesprasmju veicināšana mūzikas izglītībā. Darba praktiskajā daļā pētītas pašreiz realizētās mūzikas izglītības iespējas attīstīt dzīvesprasmes. Pētījuma ietvaros aptaujāti mūzikas skolas audzēkņu vecāki un mūzikas skolas pedagogi.
Rezultātā, apgūstot pašreizējo mūzikas izglītības programmu, ir iespējams pilnveidot dzīvesprasmes, taču, tā kā realizētā programma ir profesionālas ievirzes, tad tā nav pieejama visiem, kā arī prioritāte ir programmas prasību apgūšana. Līdz ar to ir nepieciešama interešu izglītības mūzikas programmas izstrāde, lai mūziku var apgūt ikviens pēc savām spējām un neatkarīgi no vecuma.
Atslēgvārdi: dzīvesprasmes, mūzikas izglītība, mūzikas skola. The aim of the Master Thesis is to find out the possibility of musical education to affect the development skills for life. The theoretical part consists of cognizing skills for life which are necessary for 21st Century human living in a society and analyzing the promotion of skills for life in music education. The practical part consists of a research about the possibilities in the music education which is being realized to develop skills for life. Parents whose children attend music school and teachers were interviewed.
As a result it is possible to develop skills for life attending music school, but the program which is being realized is professionally orientated, so it does not suit for everyone. A solution is to work out a program for amateur that is for everyone in any age depending on one`s abilities.
Keywords: Skills for life, music education, music school.