Jauniešu intelekta pilnveidošanās dejas apguves procesā
Author
Šimens, Uldis Tomass
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šteinberga, Agnese
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbam tika izvirzīts mērķis – izpētīt dejas apguves nozīmi jauniešu intelektuālo spēju pilnveidošanā. Par intelekta pētīšanas pamatteoriju tika izvēlēts H.Gārdnera daudzpusīgā intelekta modelis, kurš izvirza valodniecisko, loģiski matemātisko, vizuāli telpisko, ķermeņa kustību, muzikālo, dabaszinātnisko, kā arī saskarsmes un pašizpratnes intelektu. Minētos intelekta veidus var skaidrot kā spēju un prasmju kopumu, ko var veidot un izkopt.
Tika analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par jauniešu vecumposma īpatnībām. Šis posms ir būtisks jauniešu intelektuālo spēju attīstībā. Psihologu pētījumi liecina, ka domāšana kļūst arvien intelektuālāka, abstraktāka un patstāvīgāka. Saistībā ar dejas apguvi pētījumam izvēlēts jauniešu vecumposms, lai empīriskajā daļā noskaidrotu dejas apguves saistību ar jauniešu intelekta pilnveidošanos.
Par pētījuma mērķauditoriju, respondentiem tika izvēlēti kultūras centra „Imanta” deju kursu un studentu korporāciju sarīkojuma deju kursu jaunieši, kuri apgūst dejas pie pētījuma autora.
Bakalaura darbs sastāv no ievada, 4 nodaļām, 14 apakšnodaļām, nobeiguma, izmantotās literatūras un avotu saraksta ar 27 vienībām un 3 pielikumiem. The main target of bachelor’s work was to examine the implication of acquisition of dance in improvement of their intellectual skills. As a basic theory of this study has been taken the multilateral model of intellect designed by H. Gardner, that broaches linguistic, logical-mathematical, visual-spatial, musical, body motion, nature science, as well as communication and self-understanding intellect. The mentioned above types of intellect could be translated as body of skills and gifts that could be improved and developed.
During the study the pedagogical and psychological literature describing individualities of young people was analysed. This period is important for development of intellectual skills of young people. The studies of psychologists testify that thinking becomes more and more intellectual, abstract and constant. In connection with dance trainings the youth period has been taken in order to clarify (in empiric par of the study) the connection between dance trainings and development of young people intellect.
As a target group of the study were taken young people from culture center „Imanta” dance courses as well as young people from student corporation ball-dances courses. The mentioned above people are trained by the author of the study.
The bachelors work consists of introduction, 4 chapters, …. Sub-chapters, final, list of bibliography and references containing 27 units and 3 appendixes.