Ritma izjūtas pilnveidošana mūzikas nodarbībās 5-6 gadu veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Juškēviča, Anita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stramkale, Ligita
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Šajā bakalaura darbā tiek pētītas ritma izjūtas pilnveidošanas iespējas muzikālajās nodarbībās 5 – 6 gadu veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē.
Pētījuma priekšmets ir pirmsskolas vecuma bērnu muzikālās audzināšanas process.
Pētījuma mērķis bija izanalizēt teorētisko literatūru un izpētīt 5 – 6 gadīgu bērnu ritma izjūtas pilnveidošanas iespējas pirmsskolas iestādē muzikālajās nodarbībās. Tika veikts pedagoģiskais pētījums, kura laikā tika izstrādāta uzdevumu un vingrinājumu kopa, kas palīdzētu sekmīgāk attīstīt bērnu ritma izjūtu.
Pētījumā tika izvirzīta hipotēze:
1) 5 – 6 gadu veciem bērniem ritma izjūtu mūzikas nodarbībās var attīstīt sekmīgāk, ja tiek piedāvāti sistemātiski dažādi uzdevumi un vingrinājumi.
Pētījuma laikā hipotēze apstiprinājās; to pierādīja uzdevumu un vingrinājumu rezultāti, bērnu darbības analīze un praktiskās darbības nodarbību laikā.
Darba struktūra sastāv no ievada, četrām nodaļām ar astoņām apakšnodaļām, nobeiguma, izmantotās literatūras saraksta, anotācijas un pielikumiem. In this Bachelor's Work, the possibilities of improvement of rhythm sense on musical lessons at a pre-school educational facility were explored.
The research object is the process of musical education of children of pre-school age.
The goal was to carry out an analysis of theoretical literature, and to explore the improvement possibilities of rhythm sense of children in the age of 5 – 6 during musical lessons at a pre-school educational facility. A pedagogical survey was made, in the course of which, a cluster of exercises and tasks was developed in order to develop the rhythm sense of children in a more advanced manner.
The following hypothesis was adopted in the survey:
The rhythm sense of children in the age of 5 – 6 may be developed more successfully on musical lessons, if different exercises and tasks are being offered systematically.
During the research, the hypothesis turned out to be true; it was proven by results of exercises and tasks, analysis of activities of children, and performance of practical tasks during lessons.
The structure of the Work comprises Introduction, four Sections with eight sub-sections, Conclusion, List of Literature Employed, Annotation, and Annexes.