Show simple item record

dc.contributor.advisorSebre, Sandra Beatriceen_US
dc.contributor.authorŠkeive, Andaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:02:06Z
dc.date.available2015-03-23T13:02:06Z
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.other2984en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10244
dc.description.abstractPētījumā tika izvirzīti sekojoši jautājumi, pirmkārt, kādas atšķirības ir emocionālā intelekta rādītājos vispārizglītojošās skolas un korekcijas klašu izlašu pusaudžiem, otrkārt, kādas atšķirības ir agresijas rādītājos vispārizglītojošās skolas un korekcijas klašu izlašu pusaudžiem, treškārt, kādas ir saistības starp agresijas un emocionālā intelekta rādītājiem vispārizglītojošās skolas un korekcijas klašu pusaudžu izlasēs, un vai pastāv statistiski nozīmīgas atšķirības starp šīm saistībām. Pētījumā piedalījās divas izlases – 30 vispārizglītojošo klašu pusaudži un 30 korekcijas klašu pusaudži. Pusaudžu vecums – 16 gadi. Lai atbildētu uz pētījuma jautājumiem, tika izmantota R. Bar – Ona Emocionālā intelekta aptauja (Bar – On Emotional Quotient Inventory, EQ – i, 1997 ) un Bassa – Darki (Buss&Durkee, 1957) agresijas aptauja. Rezultātu aprēķināšanai tika izmantots T Stjudenta kritērijs, Pirsona korelācijas koeficients un Z tests. Analizējot pētījumā iegūtos rezultātus, tika secināts, ka: 1)vispārizglītojošo klašu un korekcijas klašu pusaudžu izlašu emocionālā intelekta un agresijas rādītājos pastāv statistiski nozīmīgas atšķirības ; 2)pastāv statistiski nozīmīgas sakarības starp emocionālo intelektu un agresiju gan vispārizglītojošo klašu pusaudžu izlases rādītājos, gan arī korekcijas klašu pusaudžu izlases rādītājos; 3)pastāv statistiski nozīmīgas atšķirības starp abu izlašu korelācijas koeficientiem emocionālā intelekta un agresijas rādītājos. Atslēgas vārdi: agresija, emocionālais intelekts un pusaudži.en_US
dc.description.abstractThe purpose of the study was to research, firstly, what differences are in results of emotional intelligence between elementary school classes and correction classes adolescent groups, and, secondly, what differences are in results of aggression between these groups. Thirdly, are there statistically significant differences comparing results of emotional intelligence of each group, and results of aggression of each group. Fourth, are there statistically significant connections between aggression and emotional intelligence in each group, and, whether are there statistically significant differences comparing connections of each group. Participants of instant research were 30 adolescents from elementary school classes, aged 16, and 30 adolescents from correction classes, aged 16 The methods of the study are Bar – On Emotional Quotient Inventory (EQ – i, 1997) for assessing emotional intelligence, and Buss – Durkee Inventory (Buss&Durkee, 1957) for aggression measure. Used methods for data analysis were: T – Test, Pearson r, Z – test. The main results of study showed, that: 1)there are statistically significant differences in emotional intelligence between groups, statistically significant differences between groups appeared also in results of aggression; 2)there are statistically significant connections between emotional intelligence and aggression in each group, and, comparing these connections of each groups, appear statistically significant differences. Key words: aggression, emotional intelligence and adolescents.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsiholoģijaen_US
dc.titleAgresijas un emocionālā intelekta rādītāju saistība vispārizglītojošās skolas un korekcijas klašu 15 – 16 gadus veciem pusaudžiemen_US
dc.title.alternativeAggression and Emotional Intelligence in Primary and Correction School Adolescent Groupsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record