Sākumskolēnu pašvērtējuma veidošanās skolas sadarbībā ar ģimeni
Author
Peškova, Oksana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Lanka, Ērika
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Darba mērķis- izzināt sākumskolēnu pozitīva pašvērtējuma veidošanās iespējas skolas sadarbībā ar ģimeni.
Bakalaura darbs sastāv no ievada, 3 nodaļām, secinājumiem, ieteikumiem klases audzinātājiem skolas sadarbībai ar ģimenēm sākumskolēnu pašvērtējuma veicināšanā, literatūras saraksta ar 30 avotiem un 6 pielikumiem.
Darbā pirmā daļā tika noskaidrota pašvērtējuma jēdziena būtība un jaunākā skolas vecuma bērnu pašvērtējuma īpatnības.
Darba otrā daļā sniedz pārskātu par sākumskolēnu pašvērtējuma veidošanās procesa veicinošiem faktoriem: ģimenes lomu un skolotāju un vecāku sadarbības iespējām jaunākā skolas vecuma bērnu pozitīva pašvērtējuma veicināšanā.
Darba trešā daļā autore pētīja reālā skolā sākumskolēnu pašvērtējuma līmeni, noskaidroja korelāciju starp vecāku viedokliem un reālo situāciju, ka arī klases audzinātājas viedokli par skolēnu pašvērtējumu un skolas un ģimenes sadarbības iespējām pētāmās problēmas aspektā.
Bakalaura darbā tika izmantotas sekojošas pētīšanas metodes:
teorētiskas literatūras analīze;
anketēšana ar autores izstrādātu anketu palīdzību;
pārrunas ar klases audzinātāju.
Pētījumā pierādīta sekojoša hipotēze: sākumskolēnam veidojas pozitīvs pašvērtējums, ja
•vecāki ģimenē rada apstākļus, lai bērns jūstos drošībā, mīlēts un respektēts;
•notiek aktīva sadarbība starp klases audzinātāju un vecākiem bērna pozitīva pašvērtējuma veicināšanā.
Apzinoties un izprotot skolas un ģimenes sadarbības nozīmi sakumskolēnu pozitīva pašvērtējuma veidošanās procesā, bakalaura darba izstrādāšanās laikā radās ieteikumi klases audzinātājas un vecāku sadarbībai skolēnu pozitīva pašvērtējuma veicināšanā. Objectives of the Thesis – to find out opportunities of positive self-esteem development at primary school students in cooperation between school and family.
The Bachelor’s Thesis consists Introduction, 3 chapters, conclusions, proposals to form masters on school cooperation with families for development of self-esteem at primary school pupils, literature list covering 30 sources and 6 appendixes.
In the first part of the Thesis there have been elucidated the essence of the concept of self-esteem and peculiarities of self-esteem at children of primary school age.
In the second part there has been rendered a view on factors facilitating the process of development of self-esteem at primary school pupils: the role of family and opportunities of cooperation between teachers and parents on facilitation of positive self-esteem at children of primary school age.
The author in the third part of the piece of work studies a level of self-esteem of primary school pupils at a real school, elucidates correlation between opinions of parents and a real situation, also opinions of form masters on pupils’ self esteem and opportunities of school – family cooperation in the aspect of the studied problem.
In the Bachelor’s Thesis there have been applied study methods as follow:
•theoretical literature analysis;
•questionnaire applying inquiry form developed by the author;
•talks with form masters.
In the study there has been proved the following hypothesis: primary school children develop positive self esteem if:
•parents in a family create circumstances so that a child feels safe, loved and respected;
•there occur an active cooperation between form masters and parents on facilitation of child’s positive self-esteem.
Acknowledging and comprehending the significance of school – family cooperation in the process of development of self esteem at primary school pupils, during elaboration the Bachelor’s Thesis there were entailed proposals on cooperation between form masters and parents for facilitation of pupils’ positive self esteem.