Rotaļas un spēles skolēnu mācīšanās efektivitātes paaugstināšanai 2.klasē.
Author
Siliņa, Drosma
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Sūniņa, Valentīna
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis.
Atklāt un pamatot rotaļu un spēļu nozīmi mācīšanās motivācijas attīstībā latviešu valodas stundās 2.klasē.
Pētījuma metodes. Teorētiskā metode: literatūras izpēte. Empīriskās metodes: aptauja, pedagoģiskā novērošna, pedagoģiskais eksperiments, skolēnu mācību darbu analīze. Statistikas metode: iegūtās informācijas un rezultātu apstrāde.
Darba saturs.
Diplomdarbs izstrādāts, lai veicinātu jaunākā skolas vecuma skolēnu mācīšanās motivācijas paaugstināšanos, izmantojot rotaļas un spēles. Lai varētu radoši izmantot rotaļas un spēles mācību procesā, svarīga vieta ierādīta jaunākā skolas vecuma bērnu psiholoģiskajam raksturojumam. Darbā plaši aplūkoti rotaļu un spēļu veidi un to izmantošana mācību procesā. Darbā veikti rotaļu un spēļu psiholoģisko aspektu pētījumi un ietekme uz skolēnu aktivitāti latviešu valodas stundās 2. klasē. Darba praktiskajā daļā tika vēroti un pētīti skolēnu panākumi, veiksmes un neveiksmes, kā arī tika noskaidrots, kā skolotāji izmanto rotaļas un spēles mācību procesā. Ir uzskaitīti vairāku rotaļu un spēļu apraksti, kas palīdz nostiprināt prasmes un iemaņas latviešu valodas stundās 2. klasē. Pateicotis spēlei un rotaļai, tiek dažādots mācību process, attīstās bērnu saskarsmes un sadarbības iemaņas. Spēles un rotaļas var izmantot gan zināšanu nostiprināšanai, gan jaunās vielas apgūšanai, gan prasmju un zināšanu pārbaudēs. Pētījumi un aptaujas liecina, ka , izmantojot rotaļas mācību procesā, paaugstinās skolēnu aktivitāte, vērojama skolēnu dziļāka mācību materiāla izpratne, attīstās skolēnu pašvērtējums. The aim of the research is to discover and fortify plays and games for the development of motivation in the Latvian language learning in the class 2.
Methods of the research. Theoretical method: research of literature. Thumb rule: questionnaire, pedagogical observation, pedagogical experiment, and analyses of pupil’s works.
Method of statistics: treatment of achieved information results.
Content of the research.
The research is developed to discover and fortify plays and games for the development of motivation in the Latvian language learning at the primary school.
To use plays and games for pedagogical work, very important thing is psychological
Characteristic of pupils in primary school.
Many shapes of games and plays are inspected in the research to put into practice in the learning.
Many psychological aspects of games and plays are discovered and influence of them to the activity of pupils the learning process in the second class.
Success, fortunes and failures of pupils are observed and examinee in the practical part of the research. Many descriptions of game’s and plays shapes are listed. They can help to develop skills and knacks of the Latvian learning efficiency in the class 2.
The research demonstrates that games and plays in intentionally organized lessons develop communication’s skills and cooperation of pupils.
Games and plays are used in fixation of knowledge, adoption of substance, and in control of knowledge.
Games and plays develop imagination and stimulate the pupils to work creatively, and propose to promote them in pedagogical process.