Show simple item record

dc.contributor.advisorLanka, Ērikaen_US
dc.contributor.authorLiepiņa, Dignaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:02:09Z
dc.date.available2015-03-23T13:02:09Z
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.other3037en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10268
dc.description.abstractPētījuma mērķis: Bērnu ar uzvedības traucējumiem uzvedības kultūras veidošanās nosacījumu izpēte. Darba teorētiskā daļa balstās uz ārzemju psihologu un pedagogu N. L. Geidža, D. C. Berlinera, R. Špallekas, R. Kempbela, V. Levi, H. Smitas un latviešu pedagogu un psihologu A.Vecgrāves, D. Lieģenieces, I. Prudņikovas, A. Rudīša, J. A. Studenta, D. Dzintares, R. Bošas atziņām par bērnu uzvedības kultūras veidošanu. Teorētiskajā daļā tika apskatīti un analizēti tādi jautājumi, kā: •personības attīstības raksturojums 5-7 gadus veciem bērniem, •5 līdz 7 gadus vecu bērnu sociāli pieņemama uzvedība, to ietekmējošie faktori, •bērniem ar uzvedības traucējumiem sociālpedagoģiskās korekcijas iespējas ar mērķi veicināt uzvedības kultūras veidošanos. Praktiskajā daļā tika pētīti sociāli pieņemamas uzvedības veidošanā ietekmējošie faktori bērniem no 5 līdz 7 gadu vecumam, izmantojot pedagoģisko novērojumu, anketēšanu, interviju un situāciju izpēti, testēšanu, kā arī aprobēti izstrādātie uzvedības kultūras iemaņu uzdevumi. Pētījuma praktiskajā daļā tika: •patstāvīgi un ilgstoši novēroti pirmsskolas grupiņas 5-7 gadus veci audzēkņi (bērnu vārdi ir mainīti), kuriem ir uzvedības traucējumu pazīmes, kas tos izraisa, •runāts ar bērnu vecākiem par bērna uzvedību, saskarsmi ar vienaudžiem, saskarsmi ar pieaugušajiem, bērna lomu ģimenē, •novēroti bērni konkrētās situācijās, •veikta šo situāciju izpēte, analīze •aprobēta izstrādātā programma, sniegtas rekomendācijas. Tas ļauj secināt, ka: •uzvedības novirzes raksturo gan primārās, gan sekundārās pazīmes, tās izraisa viens vai vairāki cēloņi; •bērnam, kuram ir uzvedības traucējumi, ir problēmas saskarsmē ar līdzcilvēkiem, traucēta personības attīstība; •bērnu uzvedības sociālpedagoģiskās korekcijas pamatā ir konkrēti uzdevumi, kuru laikā bērns apgūst vēlamo uzvedību; •būtiski ir savlaicīgi uzsākt uzvedības traucējumu cēloņu izpēti; •uzvedības sociālpedagoģiskās korekcijas jāveic diferencēti dažādās vecuma grupās.en_US
dc.description.abstractThe aim of the research: Research of the terms the forming of the behavior’s culture for the children with disturbances of behavior. The theoretical part of the Paper is based on following cognitions about forming of the behavior’s culture for children of foreign psychologists and educationalists N.L. Gage, D.C. Berlinger, R. Spallek, R. Kempbel, V, Levi, H. Smith and latvian psychologists and educationalists like A. Vecgrave, D. Liegeniece, I. Prudnikova, A. Ruditis, J.A. Students, D. Dzintare, R. Bosa. In the theoretical part there are analyzed following problems: •characterization of the personality’s progression for the children of the age 5-7, •social acceptable behavior for 5 -7 years old children, their affecting factors, •possibilities of social educational correction for the children with disturbances of behavior with the aim to contribute the formation of the behavior’s culture. In the practical part of the Paper there were researched the affecting factors of the forming of social acceptable behavior for 5 -7 years old children, there were used such methods like educational oversight, interviewing, research of situations, testing and there were approbated the drafted targets for the skills of behavior’s culture. In the practical part of the Paper there were: •constantly and protractedly kept an eye on 5- 7 years old children in the preparatory form, who have indications of behavior’s disturbances, ( the names of the children are changed) in specific situations; •in collaboration with children’s parents there was contributed the cultural behavior for these children , communication with their equals in age, communication with adults, there was marked out the role of the child in the family; •there was realized the analyze of these situations; •there was approbated the drafted program of educational experimental activity, and there are given recommendations. So it allows coming to a conclusion that: •deflections of behavior are characterized as by primary as by secondary marks, they are caused by one or several backgrounds; •a child with disturbances of behavior has problems in communication with other people, his progression of the personality is broken; •on the base of the behavior’s correction for the children there are specific exercises and with help of that a child gets the feel of desirable behavior; •it is very important to start the research of the causes of behavior’s disturbances in due time; •the correction of the behavior must be done deferential in groups of children with different age.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleBērnu ar uzvedības traucējumiem uzvedības kultūras veidošanās pirmsskolā.en_US
dc.title.alternativeDevelopment of the behaviour culture of children with behavioral disturbances at preschool.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record