Skolas un ģimenes sadarbība kā sākumskolas skolēnu mācīšanās motivācijas veicinātāja.
Автор
Tauriņa, Inguna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Lanka, Ērika
Дата
2006Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba mērķis:
Izpētīt skolas un ģimenes sadarbības iespējas sākumskolā mācīšanās motivācijas sekmēšanā.
Bakalaura darba uzdevumi:
1.Iepazīt un analizēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par skolas un ģimenes sadarbību, izpētīt un salīdzināt dažādas pieejas skolas un ģimenes sadarbībai.
2.Noskaidrot skolas un ģimenes sadarbības formas un specifiku sākumskolā.
3.Salīdzināt un apkopot pedagogu atziņas par skolotāju, vecāku, sabiedrības lomu bērnu audzināšanā, to mācīšanās motivācijas veicināšanā.
4.Veikt pedagoģisko izmēģinājuma darbību Rīgas Valda Zālīša pamatskolas 3.c klasē skolas un ģimenes sadarbības veicināšanā.
Pētīšanas metodes:
Literatūras studēšana un analīze,
Pedagoģiskā novērošana,
Anketēšana,
Pedagoģiskā izmēģinājuma darbība,
Materiālu statistiskā apstrāde un analīze.
Izpētot un analizējot dažādu autoru : A.Baldiņa, A.Raževas, A.Maslovas, K.Rodžersa, N.Boldirevas, A.Vilciņas, Ā.Miltas, A.Zelmeņa, R.Karpovas, A.Studentes darbus, konstatēju, ka klases audzinātāja pedagoģiskajai darbībai ir liela nozīme skolas un ģimenes sadarbības veidošanā.
Pēc R.Baltušītes, A.Markovas, Dž.Greja, A.Zeidmanes, Dž.Meikšānes, J.Maļickas, Ā.Karpovas, G.Klausa, A.Maslova domām, visas audzināšanas būtisks priekšnoteikums- virzīt motivācijas procesus uz noteiktiem mērķiem, kuri ir pozitīvi un nozīmīgi sabiedrībai.
Pētījums apstiprināja hipotēzē akcentēto- veiksmīgas skolas un ģimenes sadarbības rezultātā paaugstinās skolēnu mācīšanās motivācija un uzlabojas to mācību sasniegumi.
82% skolēnu pēc skolas un ģimenes sadarbības programmas realizēšanas paaugstinājās mācību sasniegumu līmenis. Question of research: if the primary school teachers are going to co-operate with the parents, then will grow students’ study motivation and prove the study achievements.
Target: to study co-operation between school and family possibility in primary school, to promoting motivation of teaching
Tasks:
1.Get to know and analyse the pedagogical and psychological literature about co-operation between school and family, research and different approaches of co-operation between school and family
2.Get to know ways of co-operation between school and family and particularity in primary school
3.Compare and summarise realisations of teachers about the teaching role of teachers and family in children’s education.
4.Do pedagogical activities in Riga Elementary School named after Valdis Zalitis, form 3c to co-operate between school and family, promotion of motivation of teaching.
Methods of research:
1.Summarisation and analysis of literature;
2.Observation of pedagogical process;
3.Sociological questionnaires;
4.Pedagogical experiment.
Observe and analyse works of different authors (A.Baldiņš, A.Raževe, A.Maslovs, K.Rodžers, N.Boldireva, A.Vilciņa, Ā.Milta, A.Zelmenis, R.Karpova, A.Studente), find out that class teachers’ pedagogical work has important meaning in co-operation between school and family.
The most important pre-rule of education – to move process of motivation to specific goal, which are positive and important to society and individual by R.Baltušīte, A.Markova, Dž.Greis, A.Zeidmane, J.Maļicka, A.Karpova, G.Klaus, A.Maslova, Dž.Meikšāne.
The research has proved hypothesis – to high students’ motivation of learning and proves their achievements, because of successful co-operation between school and family.
82 percents of students have high level of learning achievement after co-operation between school and family.