5.- 9.klašu skolēnu mācību neveiksmes.
Author
Rolmane, Tamāra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Raževa, Astrīda
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba mērķis ir analizēt mācību neveiksmes 5.-9. klašu skolēniem. Darba autore darbu veido divās daļās.
Pirmajā daļā, pamatojoties uz literatūras avotiem, darba autore secina, ka mācību neveiksmes skolēniem ir nesekmība. 11-15 gadīgie bērni, piedzīvojot ļoti strauju attīstību, izmaina savu attieksmi pret mācībām. Pusaudžiem raksturīgs negatīvisms, opozīcija, nepakļaušanās. Bērni pusaudžu vecumā meklē savu identitāti, kas atstāj iespaidu uz mācību procesu. Pusaudži attīstības procesā piedzīvo audzināšanas un didaktiskās neveiksmes. Pamatojoties uz literatūras avotiem, redzam, ka būtiskāki bērnu audzināšanu un attīstību ietekmē ģimenes, no kurām nāk bērni. Nav mazsvarīgi bērnu veselības traucējumi.
Ir jārēķinās ar tām atkarībām, kuras pēdējā laikā strauji ienāk sabiedrībā un skolēnu dzīvē. Nozīmīga loma bērnu (pusaudžu) attīstībā un audzināšanā ir skolotājam, viņa pedagoģiskajai meistarībai, spējai izprast un novērtēt bērnu veido.
Darba otrajā daļā darba autore pētī mācību neveiksmi Valkas pamatskolā, skolēniem, kuri patreiz mācās 9.c klasē. Pielietojot empīriskās pētniecības metodes, darba autore norāda, ka vislielāko nesekmību skolēni piedzīvojuši mācoties 7. klasē, kas ir bērnu attīstības „vētru laiks”. Valkas pamatskolas pedagogu kolektīvs uzskata, ka nav lietderīgi skolēnus atstāt uz otro gadu, ja skolēns ir nesekmīgs Būtiski celt skolēnu pašapziņu par mācīšanos. Pašapziņas veidošanā īpašu nozīmi ir skolas un vecāku sadarbībai.
Darbs uzrakstīts uz 45 lappusēm neieskaitot pielikumus, pielikumu skaits 12, diagrammu skaits 12, tabulu skaits 7, shēma-1. The goal of this diploma work is to analyze the mishaps of study for pupils in grades 5 to 9. The author structures this paper work into two parts.
In the first part, on the ground of literature source, the author concludes that the mishap for pupils is poor progress in studies. 11-15 year old children, experiencing rapid up-growth, change the attitude towards school. Teenagers can be characterized as oppositional, rioter and with negative regard. Children in their teens seek identity that impacts the quality process of education. Teenagers meet didactic mishaps and mishaps of upbringing. On the basis of literature, it is obvious that substantial influence on children upbringing has a family. Also not unessential factors are children health defects. We have to take account of addictions too that lately ender the lives of society and pupils. A significant role in children (teenager) evolution and up-growth play teachers. Their pedagogical master-hood, ability to understand and appreciate children as personalities.
In the second part, the author explores mishaps of pupils in Valka elementary school (grade 9c). Using empirical research methods the author indicates that the poorest results in studies pupils had in grade 7 which is the “storm-age” in children up-growth period. The collective body of Valka elementary school teachers think that it is useless to detain pupils for a second period in the same grade. It is fundamental to enhance self-awareness of children. Parents in co-operation with teachers model the confidence of pupil.
This diploma work has 45 pages, 12 appendixes, 13 charts and 7 tables.