Sociālā pedagoga darbība sociālās rehabilitācijas sistēmā patversmē „Priedīte”.
Author
Pavlova, Inna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Skreitule-Pikše, Inga
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Darba saturs: 71 lpp., 26 bibliogrāfiskie nosaukumi, 15 attēli, 4 tabulas, 4 pielikumi.
Pētījuma mērķis: Pētīt un analizēt sociālās rehabilitācijas nepieciešamību un iespējas bērnu namā – patversmē ,,Priedīte” un modelēt sociālā pedagoga darbību kopējā sociālās rehabilitācijas procesā.
Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz zinātnieku pētījumiem par sociālās rehabilitācijas nepieciešamību bērniem no nelabvēlīgām ģimenēm un bērnu namu – patversmju bērniem. Tika anlizēta sociālā pedagoga darbības nepieciešamība un darba problemātika sociālās rehabilitācijas sistēmā. Balstoties uz psihologu A. Vorobjova, L. Božovičas, V. Bespaļko u.c. autoru darbiem, tika apskatītas un analizētas bērnu un pusaudžu vecumposmu īpatnības, nelabvēlīgu ģimeņu bērnu un bērnu ar devianto uzvedību un hiperaktivitātes problēmām uzvedības īpatnības. Balstoties uz pedagogu T. Liepiņas, H. Gudjoma, J. Studenta, I.Podlasija, V. Bočarovas, A. Ļihanova, R. Ovčarovas u.c. pedagogu atziņām, tika noteiktas pedagoģiskās problēmas un sociālās integrācijas problēmas darba ar bērniem un pusaudžiem no nelabvēlīgām ģimenēm, kas atrodas ārpusģimenes aprūpes iestādēs. Tika analizēti LR normatīvie dokumenti – LR ,,Bērnu tiesību aizsardzības likums” un ,,Sociālo paaklpojumu un sociālās palīdzības likums,” ,,Likums par sociālo drošību.”
Pētījuma praktiskajā daļā tika pētītas bērnu nama – patversmes ,,Priedīte” audzēkņu sociālās problēmas, likumdošana, arī spēles, kas palīdz hiperaktīvu un deviantas uzvedības bērnu adaptācijā un integrācijā sabiedrībā. Tika izmantotas sekojošās pētījuma metodes:
1. analīze,
2.mācību- audzināšanas procesu raksturojošās dokumentācijas analīze (grupu žurnāli, plāni u.t.t.),
3.novērojumi,
4.testēšana:
Pētījuma bāze bija Daugavpils bērnu nams – patversme ,,Priedīte.” The paper contains 78 pages, 26 bibliography sources, 13 figures, 2 tables, 2 appendices.
The aim of the research: to investigate and to analyse the necessity and possibility of social rehabilitation in the children’s home – social support centre “Priedīte” and to model the work of a social pedagogue in the general process of social rehabilitation.
The theoretical part of the research is based on scientific studies on the necessity of social rehabilitation for children from needy and unfavourable families and on children’s home – social support centre for children. The author of the research analyses the necessity of the work of the social pedagogue and work problems in the system of social rehabilitation. On basis of the works by A. Vorobjovs, L. Božoviča, V. Bespaļko and others the author examines and analyses the peculiarities of children’s and teenagers’ age, as well as the peculiarities of behaviour of the children from needy and unfavourable families and children with deviant behaviour and hyperactivity problems. Based on the pedagogical essays by such pedagogues as T. Liepiņš, H. Gudjoms, J. Students, I. Podlasijs, V. Bočarova, A. Ļihanovs, R. Ovčarova and others, the author determines pedagogical problems and problems of the social integration in the work with the children and teenagers from unfavourable families, who are in the social support centres. The author also analyses the statutory acts of the republic of Latvia – “Protection of the Rights of the Child Law”, “Law on Social Services and Social Support”, “Law on Social Protectio”.
In the practical part of the research the author investigates social problems of the inmates of Children’s Home “Priedīte”, as well as games which contribute to the adaptation and integration into society of the hyperactive children and children with deviant behaviour. The following methods were used to conduct the research:
1.analysis
2.analysis of the documents describing educational and pedagogical process (group journals, plans, etc.)
3.observation
4.tests
The base of the research is Daugavpils Children’s Home – Social Support Centre “Priedīte”