Sociālā pedagoga darbs veiksmīgas adaptācijas nodrošināšanā valsts aģentūras „Sociālās integrācijas centrs” kopmītnēs.
Author
Rava, Ausma
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Berķe, Anita
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Autore Ausma Rava diplomdarbā „Sociālā pedagoga darbs audzēkņu veiksmīgas adaptācijas nodrošināšanai Valsts Aģentūrā „Sociālās integrācijas centrs” kopmītnēs”, kura mērķis ir balstoties uz teorētisko atziņu un prakses izpētes rezultātiem, izveidot sociālpedagoģiskās darbības programmu audzēkņu veiksmīgas adaptācijas nodrošināšanai kopmītnēs , analizē literatūru par:
pusaudžu un jauniešu psihiskās un fiziskās attīstības aspektiem,
adaptācijas procesa būtību un norisi agrīnās jaunības periodā,
sociālā pedagoga lomu adaptācijas procesa norisē.
Darba ietvaros tika veikts pētījums par problēmu loku Valsts Aģentūrā „Sociālās integrācijas centrs” kopmītnēs, kas traucē audzēkņu veiksmīgai adaptācijai un izstrādāta sociālpedagoģiskās darbības programma audzēkņu veiksmīgas adaptācijas nodrošināšanai Valsts Aģentūras „Sociālās integrācijas centrs” kopmītnēs. Programma ietver sevī trīs darbības virzienus:
1.Sociālā pedagoga un citu speciālistu sadarbības modeļa izveide audzēkņu veiksmīgas adaptācijas nodrošināšanai kopmītnēs.
2.Sociālā pedagoga darbs kopmītņu iekšējās vides un tuvākās apkārtnes iepazīšanā.
3.Sociālā pedagoga darbs brīvā laika organizēšanā kopmītnēs.
Programmas aprobācijas rezultātu analīze liecina, ka ļoti būtiska ir sociālā pedagoga loma audzēkņu adaptācijas procesa veiksmīgā norisē, lai palīdzētu audzēkņiem adekvāti uztvert apkārtējo vidi un sevi pašu, veicināt saskarsmi ar apkārtējiem, spēju strādāt, mācīties, organizēt brīvo laiku un atpūtu. Authoress Ausma Rava in her diploma work ‘’Social pedagogues work for pupils successful adaptation ensure in government agency ,, Social integration center ‘’ in dormitories, the purpose of job is leaning on theoretical verity and practical research
results to create social pedagogy action program pupils successful adaptation ensure in dormitory, analyses literature about:
teenage and youth physical and mental evolution aspects
entity of adaptation process
social pedagogues part in adaptation process
Research about problem in government agency was made within the framework of my work ‘’Social integration center’’ in dormitories, what does disturb successful adaptation of pupils. There was made program to provide pupils successful adaptation in government agency ‘’Social integration center’’ dormitories. The program includes three ways of action:
1.Establishment of sample of social pedagogues and other experts’ cooperation in successful adaptation of pupils in dormitories.
2.Social pedagogues work to get to know the closes neighborhood and home conditions of dormitories.
3.Social pedagogues performance to organize the spare time in dormitories.
The analysis of programs approbation results shows, that very important role in pupils’ successful adaptations process plays social pedagogue, to help pupils to suitable comprehend home conditions and himself, to enable interrelation with others, ability to work, learn, organize spare time and rest.