Skolēnu emocionalitātes pilnveidošana latviešu literatūras stundās 4.klasē
Author
Baumane, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stikāne, Ilze
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Izstrādājot tematu „Skolēnu emocionalitātes pilnveidošana latviešu literatūras stundās 4. klasei”, izvirzīts mērķis – izpētīt skolēnu emocionalitātes pilnveidošanas iespējas latviešu literatūras stundās 4. klasei.
Teorētiskajā daļā izpētīta un analizēta literatūra pedagoģijā, psiholoģijā un literatūrzinātnē, secinot, ka ar daiļliteratūras palīdzību veiksmīgi var pilnveidot skolēnu emocionalitāti latviešu literatūras stundās 4. klasē.
Darbā raksturots izstrādātais mācību metodiskais modelis, atklāts tā īstenojums praksē, veikts pedagoģiskās pieredzes apkopojums un rezultātu analīze.
Apstiprinājusies izvirzītā hipotēze, ka skolēns emocionāli pilnveidojas ar attiecīgi emocionāli bagātiem daiļdarbiem, kurus izvēlas skolotājs latviešu literatūras nodarbībām. When elaborating the topic on „Development of Emotionality of Students in Latvian Literature lessons for Grade 4” the following goal was set – to research the opportunities of emotionality development of students in Latvian literature lessons in Grade 4.
In the theoretical part literature on pedagogy, psychology and literature science was researched and analyzed, thus reaching the conclusion that the emotionality development of students could be successfully developed with assistance of fiction literature in Latvian literature lessons in Grade 4.
The elaborated methodological model of studies is described in the work; the implementation of the model in practice is outlined as well as a summary of pedagogical experience and the analysis of results performed.
The nominated hypothesis was proved to be correct stating that a student gains emotional development through correspondingly emotional literature which is selected by the teacher for the Latvian literature lessons.