• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Skolēnu emocionalitātes pilnveidošana latviešu literatūras stundās 4.klasē

Thumbnail
View/Open
299-30722-Baumane_Iveta_Skol040050.pdf (1.542Mb)
Author
Baumane, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stikāne, Ilze
Date
2007
Metadata
Show full item record
Abstract
Izstrādājot tematu „Skolēnu emocionalitātes pilnveidošana latviešu literatūras stundās 4. klasei”, izvirzīts mērķis – izpētīt skolēnu emocionalitātes pilnveidošanas iespējas latviešu literatūras stundās 4. klasei. Teorētiskajā daļā izpētīta un analizēta literatūra pedagoģijā, psiholoģijā un literatūrzinātnē, secinot, ka ar daiļliteratūras palīdzību veiksmīgi var pilnveidot skolēnu emocionalitāti latviešu literatūras stundās 4. klasē. Darbā raksturots izstrādātais mācību metodiskais modelis, atklāts tā īstenojums praksē, veikts pedagoģiskās pieredzes apkopojums un rezultātu analīze. Apstiprinājusies izvirzītā hipotēze, ka skolēns emocionāli pilnveidojas ar attiecīgi emocionāli bagātiem daiļdarbiem, kurus izvēlas skolotājs latviešu literatūras nodarbībām.
 
When elaborating the topic on „Development of Emotionality of Students in Latvian Literature lessons for Grade 4” the following goal was set – to research the opportunities of emotionality development of students in Latvian literature lessons in Grade 4. In the theoretical part literature on pedagogy, psychology and literature science was researched and analyzed, thus reaching the conclusion that the emotionality development of students could be successfully developed with assistance of fiction literature in Latvian literature lessons in Grade 4. The elaborated methodological model of studies is described in the work; the implementation of the model in practice is outlined as well as a summary of pedagogical experience and the analysis of results performed. The nominated hypothesis was proved to be correct stating that a student gains emotional development through correspondingly emotional literature which is selected by the teacher for the Latvian literature lessons.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10307
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV