Show simple item record

dc.contributor.advisorBerķe, Anitaen_US
dc.contributor.authorRode, Rūtaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:02:14Z
dc.date.available2015-03-23T13:02:14Z
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.other3073en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10309
dc.description.abstractPāreja no sākumskolas uz pamatskolu ir sarežģīts krīzes periods. Līdz ar to skolēnam rodas problēmas, kas ir savādākas nekā sākumskolā un grūtāk risināmas. Rūta Rode diplomdarbā „Sociālā pedagoga darbība Mežaparka sākumskolā adaptācijas procesa veicināšanā, pārejot no sākumskolas uz pamatskolu” izvirza mērķi analizēt skolēnu adaptācijas procesu, pārejot no sākumskolas uz pamatskolu un izstrādāt sociālā pedagoga darbības programmu adaptācijas procesa veicināšanai. Autore analizē literatūru par adaptācijas jēdzienu, tā būtību, kā arī par jaunākā pusaudžu vecumposma īpatnībām un secina, ka adaptācijas procesam skolā ir svarīga loma, jo šajā laikā skolēnam jāapgūst ne tikai noteikts zināšanu daudzums, bet arī spēja un gatavība uzņemt visu jauno, integrēties jaunā vidē, sabiedrībā, pielāgoties tās prasībām. „Adaptācija” ir visai plašs jēdziens, kas apzīmē organisma pielāgošanos videi, lai saglabātu izdzīvošanai svarīgu līdzsvaru. Viena no nozīmīgākajām sociālā pedagoga prasmēm ir spēja iedrošināt audzēkņus. Tādējādi, skolēnos var panākt izpratni par to, ka pedagogs tic viņiem tādiem, kādi viņi ir. Skolēni vajadzīgs apstiprinājums tam, ka viņi spēj pārvarēt bailes no nezināmā, neiepazītā. Tāpēc adaptācijas programma jāsāk īstenot pavasarī 4.klasē. Autore izpēta situāciju Mežaparka sākumskolā, veic skolēnu un vecāku anketēšanu, analizē iegūtos datus, kas liecina, ka klases mikroklimats un mācību vide ir labvēlīga, tā atbalsta skolēnu spēju attīstīšanos. Skolēnu savstarpējās attiecības ir pozitīvas, attiecības ar skolotājiem balstītas uz savstarpēju cieņu un saprašanos, kas liecina, ka skolēnu adaptācija jaunajā vidē, pielāgošanās jaunajām prasībām bijusi veiksmīga. Salīdzinot divu mācību gadu vērojumos gūto pieredzi, darba autore secina, ka sociālā pedagoga vadībā izstrādātā adaptācijas procesa veicināšanas programma palīdzējusi skolēniem veiksmīgi pārvarēt krīzi, kas saistīta ar pāreju uz 5.klasi. Noslēgumā darba autore piedāvā sociālā pedagoga programmu adaptācijas procesa veicināšanai, iekļaujot tajā darbības uzdevumus pedagogiem un atbalstošajam personālam.en_US
dc.description.abstractPassing from primary scool to senior classes is a very complicated period. Concerning this, a child has to face some problems that are different from primary schoool problems and are more difficult to solve. Rūta Rode in her research work “The role of a social teacher in Mežaparks primary school to in order to help in adaptation period, passing from primary school to senior classes” puts a goal to analyse a pupil’s adaptation process passing from primary school to senior classes a nd to work out a programme for a social teacher how to help a pupil in the adaptation process. The author analyses some referance books about the topic, its essence, as well as, psychological characteristics of younger teenage children. She concludes that the adaptation process is very important because pupils have to acquire knowledge, they have to learn new experiences, integrate into new circumstances, society and its rules and demands. “Adaptation” is a wide notion that suggests acquiring something new in order to survive with confidence. A social teacher has to take his/her responsibility to encourage children. A teacher has to give them ground for belief. Children need support that they are able to cope with unknown and new things for them. The adaptation programme must be started in spring, in form 4 already. The author has investigated Mežaparks primary school, inquired pupils and their parents, analysed the test results that show the situation in a form being comfortable and positive for children and their development. Relationship between children and teachers are very positive and encouraging based on mutual understanding that really can help children to develop. The author compares her two previous years of work and experience and concludes that a social teacher is very important figure in that adaptation process and a good help for a child to overcome his/her problems. In the final part the author offers her programme how to overcome this difficult process of adaptation.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSociālais pedagogs [fakultāte]en_US
dc.titleSociālā pedagoga darbība Mežaparka sākumskolas adaptācijas procesa veicināšanā pārejot no sākumskolas uz pamatskolu.en_US
dc.title.alternativeThe work of the social pedagogue in promoting the adapatation process at Mežaparks elementary school in the transition from elementary school to primary school.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record