Vērtībizglītības veicināšanas iespējas sākumskolas 3. un 4.klasēs mācību darbā ar tekstu matemātikā
Author
Lielā, Daina Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Mencis, Jānis
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbā „Vērtībizglītības veicināšanas iespējas sākumskolas 3. un 4.klasēs darbā ar tekstu matemātikā” ir izskatīta iespēja un vajadzība mācību procesā matemātikā aktualizēt vērtībizglītību.
Viena no aktualitātēm, kāpēc pētījums ir veikts par šo tēmu, rosina atbildēt uz jautājumu: vai šodienas dažādajā informatīvajā telpā ir iespējams saglabāt, pārmantot vispārcilvēciskās, tātad arī katra indivīda pamatvērtības.
To, ka matemātikā varētu un vajadzētu iespēju robežās aktualizēt vērtībizglītību, nosaka” Valsts izglītības likums”, definējot un skaidrojot pamatizglītību.
Pētījuma mērķis ir analizēt sākumskolas 3. un 4. klasēs mācību darbu ar tekstu matemātikā no vērtībizglītības veicināšanas iespējām.
Sākumskolas vecumā aktuāla un saistoša saikne ir starp bērna vērtībām un vajadzībām. Visredzamākais rezultāts, kas iegūts pedagoģiskajā pētījumā, ir bērnu rīcības pozitīva izmaiņa un konstatēts, ka vērtībizglītības veicināšana ir iespējama darbā ar tekstu matemātikā. Researching the topic „The possibilities of producing value education in third and fourth grades using text in mathematics „ ,the ability and need for value education in the actuality of the teaching process was tested.
One reason this theme was chosen gives an answer to the question: if in today’s variet informative society it is possible to salvage, reinherit humanistic individual base values.
The fact that we need and can, within limits, actualize value education in mathematics is dictated by the „Nations Rules for Education” in their definition of primary education.
The goal of this research is to analyze text work in mathematics as it encourages value education in grades 3 and 4.
The actual and the facilitating link, is between primary school pupil’s values and needs. The most obvious results, which have been reached through this study, is the positive change in behavior and the conclusion has been reached that value education is possible in working with text in mathematics.