• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sociālpedagoģiskā darbība sociālo prasmju apguvei internātpamatskolas audzēkņiem.

Thumbnail
View/Open
299-3091-Grundiza_Sandra_SocP040082.pdf (3.162Mb)
Author
Grundīza, Sandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Berķe, Anita
Date
2006
Metadata
Show full item record
Abstract
Sociālās prasmes un iemaņas ir svarīgs faktors indivīda pilnvērtīgai eksistēšanai sabiedrībā. Bērna sākotnējo sociālo prasmju apguvē svarīga loma ir ģimenei. Skolā notiek organizēts socializācijas process, tas ir nepārtraukts darbs, kurā iesaistās pedagogi un sociālais pedagogs. Autore darbā analizēja pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par sociālām prasmēm. Pētījuma rezultātā tika noskaidroti sociālo prasmju apguves riska faktori internātpamatskolas audzēkņu ģimenēs. Darba autore izstrādāja un realizēja sociālpedagoģisko darbības programmu skolēnu sociālo prasmju apguvei internātpamatskolas sākumposmā.
 
Nowadays the society demands a lot of social skills and abilities from our students to exist and communicate with others successfully. Family takes the most important part in child’s social skill acquirement at the beginning stage of their development. The socialization process at school is in progress all the time; it is a continuous work, in which all the teaching staff is involved and should take and active part in it. The current research includes the analysis of pedagogical and psychological literature about social skills. The results of the research show that the social skill acquirement risk factors of students learning at grammar boarding school can be found in their families. The author of the current paper worked out and realized a social – pedagogical program to acquire social skills at grammar boarding school in the beginning stage
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10334
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV