Spēle kā izziņas interešu rosinātāja dabas zinību stundās 1.klasē.
Author
Širina, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vociša, Rūta
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba mērķis – analizēt spēļu lomu izziņas interešu aktivizēšanā dabaszinību stundās 1. klasē.
Diplomdarba uzdevumi:
oAnalizēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par spēli un tās organizāciju; par sākumskolas skolēnu psiholoģisko attīstību un izziņas interesēm.
oVeikt pētījumu par spēļu izmantošanu dabaszinību stundās 1. klasē.
oIzstrādāt metodiskos ieteikumus spēļu grupēšanai pa tematiem.
Darbam ir četras daļas. Darbā analizētā pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par spēli un izziņas interesēm jaunākā skolas vecuma bērniem, praktiskā darba gaitā veiktā spēļu aprobācija, aptauju rezultāti un sarunas ar bērniem un skolotājiem ļauj secināt, ka spēļu un to elementu izmantošana dabaszinību stundās 1. klasē rosina skolēnu izziņas intereses gan aktīvākajiem, gan pasīvajiem skolēniem, jo tās rada pozitīvas emocijas.
Spēles ir skolēnu praktiska darbošanās, ko skolēni neuztver kā mācīšanos, jo mācību uzdevumi ir izvirzīti netieši.
Diplomdarbā parādīts, ka spēles un to elementus dabaszinību stundās var izmantot:
•stundas sākumā tēmas atklāsmei,
•ievadot jaunas vielas apguvē,
•nostiprinot mācību vielu, izmantojot zināšanas jaunā situācijā,
•pārbaudot bērnu zināšanas un prasmes par apgūto vielu.
Darbā ir izstrādāts tematisks spēļu sadalījums dabaszinību stundām 1. klasē, ievērojot jaunā dabaszinību standarta prasības. The theme of the diploma paper is „Game as a powerful tool in pupil’s motivation of learning at science lessons in form 1.”
The aim of the diploma paper is to analyse the role of the game in pupil’s motivation oflearning at science lessons in form 1.
The diploma paper consists of 4 chapters. The analyzed literature of psychology and pedagogy, the aprobation of the games, the results of the guestionnaine and thougts from teachers let to conclude that the use of games during science lessons in the first form reinforce not only active but also passive pupils’motivation of learning.
Games give positive emotion, pupils can act practically, and they do not think about learning, because the teaching- learning tasks are indirect.
We can use games in a different part of a lesson:
•in the introduction of the lesson,
•as a start of a new theme,
•for revision( but to use knowledge in a new situation),
•to check pupils knowledge about previous themes.
In the paper there are thematical plan of different games for using them during science lessons in the first form, considering the needs od new standart for science lessons.