Sociālo prasmju veidošana sociālo zinību stundās sākumskolā.
Author
Štube, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vociša, Rūta
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Mūsdienās liela loma tiek piešķirta cilvēkam un viņa kā indivīda eksistencei sabiedrībā, līdz ar to skolu dzīvē arvien būtiskāku nozīmi iegūst skolēnu sociālo prasmju apguve. Tādēļ arī tika izvēlēta diplomdarba tēma „Sociālo prasmju veidošana sociālo zinību stundās sākumskolā” .
Pētījuma mērķis – izpētīt sociālo prasmju attīstīšanas iespējas sociālo zinību stundās.
Pētījuma bāze – Tukuma rajona Milzkalnes sākumskolas 1. klases skolēni.
Darbs sastāv no 3 daļām.
Darba teorētiskajā daļā analizēju dažādu autoru nostāju par jaunākā skolas vecuma bērnu vecumposma īpatnībām. Pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīze deva iespēju noskaidrot kādā veidā notiek sociālo prasmju attīstība.
Darba praktiskajā daļā tika izstrādātas un novadītas 7 sociālo zinību stundas, kurās tika pielietotas dažādas mācību metodes un mācību darba organizācijas formas. Iegūtie anketēšanas dati liecina par to, ka pāru un grupu darba izmantošana mācību procesā dod skolēniem iespēju gūt pozitīvas emocijas, dod iespēju vienam no otra mācīties, pārņemt citu pieredzi, paust savu viedokli, kā arī pielietot zināšanas praktiskā darbībā. In nowadays, a human and its individual being have an important role in our society. It becomes more important to provide social knowledge to pupil in the schools. For this reason was chosen a diploma paper theme „Social skill development in the social science classes in the primary school”.
Research objective – social skill development potential in the social science classes.
Research object – 1st grade pupil at Tukums district Milzkalnes primary school.
This diploma paper has three parts.
In the theoretical part I have analyzed pupil’s distinctions of the age of primary school. For this research I have used prospective of different authours in pedagogy and psychology. This literature was useful link to find out about social science development.
In the practical part I have developed a program for social science classes. I lectured 7 social science classes were I have used different education styles and methods. Survey data were useful and gave me an understanding that studying in couples and small groups brings positive emotions to pupil. That allows them to learn from each other, to get others experience, to show own opinion, and to use knowledge in practice.