Praktiskās darbības prasmju attīstīšana dabaszinībās 1.-4.klasēs.
Author
Zlidne, Antoņina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vociša, Rūta
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Darba mērķis : Izpētīt praktiskā darba ietekmi uz mācīšanās prasmju veidošanos dabaszinībās sākumskolā.
Darba uzdevumi :1. Analizēt pedagoģiski – psiholoģisko literatūru par :
1.1.sākumskolas vecuma bērnu vispārējām mācību prasmēm un izziņas īpatnībām;
1.2.praktiskā darba būtību un tā veidiem;
2.Noskaidrot praktiskā darba iespējas dabaszinībās sākumskolā.
3.Izstrādāt praktisko darbu kopu mācīšanās prasmju pilnveidošanai.
4.Apkopot iegūtos vērojumus un rezultātus.
Pētījuma objekts : mācību process dabaszinībās sākumskolā.
Pētījuma priekšmets : skolēnu praktiskās darbības organizācija.
Pētījuma bāze : Pudinavas pamatskolas 4.klase.
Pētījumā secināts, ka skolēnu praktiskais darbs ir ļoti aktuāls. Tas ir viens no visefektīvākajiem mācību darba veidiem bērniem sākumskolas posmā. Tas veicina loģiskās teorētiskās domāšanas attīstību, padziļina zināšanas mācību priekšmetā. Skolēnu praktisko darbu pedagoģiskais efekts – ievirze patstāvīgā izziņas darbībā, zināšanu un prasmju patstāvīgā apguvē.
Ja skolēnu praktiskā darbība ir pareizi organizēta, tad mācību procesā vienlaikus tiek realizēta zināšanu, mācību darba paņēmienu, prasmju un iemaņu apgūšana, kā arī intelektuālā attīstība un audzināšana.
Diplomdarbs ietver 75 lappuses, 5 tabulas, 9 shēmas, 29 diagrammas, 25 bibliogrāfiskos nosaukumus, 18 pielikumus. The aim of work – To find out influence of practical work on forming learning skills in natural sciences in primary school.
The tasks of work :1. To analyse pedagogical and psychological literature about
1.1.general children`s learning skills and reference features of primary school;
1.2.essential of practical work and its kinds;
2.To find out possbilities of practical work;
3.To work out a set of practical work to develop learning skills;
4.To put together compiled observations and results;
The object of research work : Teaching process in natural sciences in primary school;
The subject of researchwork : Organization of pupils` practical action;
The bases of research work : Pudinava Basic School. Form 4.
The conclusion is that pupils` practical work is very actual. It is one of the most effective ways of studying work for children in primary school. It favours the development of logical theoretical thinking and improves knowledge.
The pedagogical effect of pupils` practical work – directing into independent reference action and acquiring of knomledge and skills.
If pupils` practical work is organized correctly it will be realized acquiring of knowledge and skills and as well as intellectual development and education.
Diploma thesis contains 75 scheets, 5 tables, 9 schemes, 29 diagrams, 25 bibliographical titles, 18 supplements.