Sociālpedagoģiskā darbība Pasienes pagasttiesā.
Author
Demidenko, Lidija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Berķe, Anita
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma bāze: Pasienes pagasta sociāli maznodrošinātie iedzīvotāji.
Diplomdarba mērķis – izpētīt sociālpedagoģisko darbības aspektu bāriņtiesā (pagasttiesā), parādīt sociālā pedagoga amata nepieciešamību bāriņtiesā, noteikt sociālā pedagoga darba pamatvirzienus, funkcijas, metodes.
Diplomdarba aktualitāti nosaka mūsu valsts sociālais stāvoklis. Ar šo darbu gribētos pievērst uzmanību tādai sociālo problēmu virknei, ar kurām sastopas šodien bāriņtiesas darbinieki. Bērni - bāreņi – tās ir viens no aktuāliem sabiedrības jautājumiem, kuru risināšana ir atkarīga no daudzu institūciju darba. Bāriņtiesa – tā ir pēdēja instance, kur jārisina jautājums par ģimenes saglabāšanu. Tātad tieši šeit ir vajadzīgs tāds speciālists, kā sociālais pedagogs, kurš ir spējīgs palīdzēt ģimenēm, kurām vēl ir cerība pārvarēt krīzi, speciālists, kurš veiks ģimenes rehabilitācijas darbu, lai bērns dzīvotu ar saviem bioloģiskajiem vecākiem, lai vecākiem aizgādības tiesības nevajadzētu atņemt.
1. nodaļā autore, iepazīstoties literatūru, pēta sekojošus jautājumus:
•Sociālā pedagoga pamatfunkcijas un darbības uzdevumi un metodes.
•Latvijas Republikas bāriņtiesu (pagasttiesu) kompetence un darbības tiesiskā reglamentācija.
•Latvijas Republikas bāriņtiesu (pagasttiesu) eksistējošas situācijas analīze.
•Sociālā pedagoga un bāriņtiesas (pagasttiesas) funkciju salīdzināmā analīze.
2. nodaļā autore pēta sekojošus jautājumus:
•Pasienes pagasttiesas sociālpedagoģiskā darba specifika.
•Ģimenes attiecību rehabilitācijas gadījums no Pasienes pagasttiesas prakses.
Diplomdarbs pēta izskatīt bāriņtiesas (pagasttiesas) sociālpedagoģiskās darbības teorētisko bāzi, tās izmantošanu praksē un nepieciešamību ieviest pagasttiesās sociālā pedagoga amata vienību. Das Thema der Diplomarbeit: Sozialpedagogische Tätigkeit des Pasiener Gerichtes
Das Objekt der Forschung: Sozialpedagogische Tätigkeit des Pasiener Gerichtes
Die Basis der Forschung: Die unbemittelten Einwohner von Pasiener Gemeinde.
Das Ziel der Diplomarbeit ist den sozialpedagogischen Tätigkeitsaspekt im Waisengericht zu erforschen, die Notwendigkeit im Amt des sozialen Pedagogen im Waisengericht zu zeigen, die Arbeitshauptrichtungen des sozialen Pedagogen zu bestimmen.
Die Aktualität der Diplomarbeit ist vom socialen Zustand in unserem Staat bestimmt. Diese Arbeit setzt sich auch als ein Ziel, die Aufmerksamkeit auf eine Reihe von sozialen Probleme, mit denen die Waisengerichte heutzutage zu tun haben, zu lenken. Kinder – Waisen- sind eine der wichtigsten gesellschaftlichen Fragen, die ErlĻsung von deren von der Tätigkeit vielen Institutionen abhängig ist. Das Waisengericht ist die letzte Instanz, wo man die Probleme der Erhaltung der Familie zu lĻsen mŅsste. Mithin ist besonders im Gericht ein Spezialist wie der soziale Pedagoge unerläßlich, der zustande ist, den Familien zu helfen, die noch die Krise Ņberwinden hoffen; der Spezialist, der fŅr die Rehabilitation der Familie zuständig ist, um das Kind bei seinen biologischen Eltern zu lassen, und damit der Situation der Aberkennung der elterlichen Rechte vorzubeugen.
Im ersten Teil der Arbeit hat die Autorin nach dem Studieren entsprechender Literatur folgende Fragen untersucht:
•Die Hauptfunktionen, Aufgaben und Methoden des sozialen Pedagogen,
•Die Kompetenz der Waisengerichtes der Lettischen Republik und Gerichtsreglament ihrer Tätigkeit,
•Die Analyse der heutigen Situation der Waisengerichte in der Lettischen Republik,
•Die vergleichende Analyse der Funktionen von Waisengericht und socialen Pedagogen.
Im zweiten Teil wurden die folgende Fragen behandelt:
•Die socialpedagogische Spezifik der Arbeit von Pasiener Waisengericht,
•Der Fall der Rehabilitation von Familienbeziehungen in der Praksis des Pasiener Gerichtes.
Diese Diplomarbeit gibt die MĻglichkeit, die theoretische Basis von der sozialpedagogischen Tätigkeit des Waisengerichtes, sowie die Benutzung der Theorie in der Praksis zu erforschen und die Notwendigkeit im sozialen Pedagogen in dieser Institution zu unterstreichen.