Show simple item record

dc.contributor.advisorKalniņa, Sandraen_US
dc.contributor.authorMillere, Inonantaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:02:18Z
dc.date.available2015-03-23T13:02:18Z
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.other3104en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10349
dc.description.abstractDiplomdarbs sastāv no anotācijas latviešu valodā, anotācijas angļu valodā, 2 nodaļām, nobeiguma, kas sevī ietver secinājumus un priekšlikumus, izmantoto avotu un literatūras saraksta un pielikuma. Pirmajā – teorētiskajā daļā tiek apskatīts jaunrades fenomens, tā izpausmes veidi, kā arī salīdzināti psiholoģiskie jaunrades tipi – intravertais un ekstravertais. Savukārt, otrajā – praktiskā pētījuma daļā tiek izstrādāta vingrinājumu kopa – radošam angļu valodas mācību procesam, kā arī izveidota anketa un anketēti angļu valodas skolotāji par radošuma efektivitāti ,mācot angļu valodu. Kreativitāti veicina mērķtiecīgi organizēta skolas garīgā atmosfēra, kas stimulē pievērsties radošai darbībai. Skolēnu kreativitāti var rosināt viņu pedagogi. Atraisīt skolēnu kreativitāti spēj tikai radošs skolotājs ar brīvu domāšanu, pedagoģisku azartu, mīlestību pret bērniem. Skolotājam personības pašaktualizācija ir profesionāla nepieciešamība. Radošas personības ir sabiedrības bagātība. Pedagogu uzdevums – tās vairot, attīstot savu radošumu. Šāda veida pētījumiem ir liela nozīme skolu pedagoģijā,jo tie atklāj radītāja personības struktūru un parāda, kuras ir tās īpašības, kas dara cilvēku radošu, kā tās rodas un kādi ir attīstību veicinoši vai bremzējoši faktori. Jaunradē vairāk par visu izpaužas personības aktualizācija. Pedagoga uzdevums ir attīstīt bērnā radošumu, intelektu un veidot bērnos iekšēju motivāciju. Pedagogu uzdevums – ar visiem spēkiem un radošu enerģiju palīdzēt radoši sevi nerealizējušiem bērniem. Bērna radošie procesi ir cieši saistīti ar viņa mērķtiecību, savukārt mērķtiecīgajā aktivitātē parādās kreativitāte. Radošie uzdevumi – vārdu meklēšanas mīklas, krustvārdu mīklas, dzejoļu rakstīšana, dialogi, atšķirību meklēšana, krāsojamās lapas par noteiktu tēmu, situāciju spēles, trūkstošās informācijas meklēšana, teikumu veidošana, aptaujas, projekti, eseju rakstīšana, bingo spēles, koncentrēšanās spēles, darba lapas ārpusklases lasīšanai, lomu spēles - ir lielisks līdzeklis svešvalodas stundā - gan intelektuālās sfēras attīstībai, gan emocionālās attieksmes veidošanā, gan pašapziņas un motivācijas veidošanā, kā arī atbilstošas uzvedības izkopšanā. Radošam procesam nav noslēguma – tas nozīmē atvērtību informācijai. Katram pedagogam jāsakārto pēc saviem principiem veidots radošo vingrinājumu krājums, lai varētu novadīt pēc iespējas labāku un efektīvāku mācību stundu.en_US
dc.description.abstractThe Diploma paper consists of two parts: theorethical part and the practical research about possibilities of developing creativity while teaching English in form4. In theorethical part the author write about pecularities of developing junior pupils’ creativity. The research work emphasizes that is very essential to encourage children’s thinking in order to develop their imagination. Nowadays it is an actual problem because creativity is of primary importance in formation of mental, intellectual and material values. Creativity is promoted by purposefully organized atmosphere of a school. Teachers can encourage pupil’s creativity to a great extent at an early age. In a creativity process personality can achieve a definite stage of self – actualization. The task of the teacher is to develop children’s creativity, intellect and inner motivation. Research of this kind is very important in school pedagogics because they reveal the personality structure of a creator and shows the traits of personality that make a person creative. The teacher’s task is to energize pupils phychic activities. The practical part of the diploma paper reveals different kinds of exercises and activities to be used at English lessons. Creative exercises, tasks and activities is a great means in development of intellectual sphere, emotional attitude, self – consciousness and self – motivation, as well as improvement of an appropriate behavior. The supplementary material includes word – search puzzles, number puzzles, interactive crossword puzzles, croosswords, poetry lessons, essay writing and reports, journalism elements, role play with self – made puppets, discussion activities and speech developing dialogues and situational games. Also, it includes questionnaires, sentence formation and fill – in – the missing information sheets and diference finding pictures. Doing projects is shown a separate methods of developing creativity of young children. In conclusion, teachers should make their own sets of activities and tasks to organizē lessons more effectively. The author intends to continue this research because creativity ia an endless process in teaching English.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleJaunrades un radošuma attīstīšanas iespējas angļu valodas apguvē 4.klasē.en_US
dc.title.alternativePossibilities of developing creativity and innovation in the acquisition of English in Grade 4.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record