Show simple item record

dc.contributor.advisorTakere, Guntaen_US
dc.contributor.authorĀriņa, Evijaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:02:19Z
dc.date.available2015-03-23T13:02:19Z
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.other3114en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10361
dc.description.abstractDiplomdarba nosaukums ir „Vārdu krājuma paplašināšana sākumskolā”. Autore vēlējās uzzināt, kā skolēni apgūst klausīšanās, runāšanas, lasīšanas un rakstīšanas vingrinājumus, lai pilnveidotu viņu svešvalodas mācīšanās prasmes un paplašinātu vārdu krājumu. Diplomdarba mērķis ir izpētīt un izstrādāt dažādus uzdevumus un metodes teorētiski un praktiski mācot svešvalodu, lai paplašinātu vārdu krājumu, par pamatu izmantojot angļu valodas mācīšanās prasmju attīstīšanu. Diplomdarbā tiek runāts par angļu valodu kā par dzimto un svešvalodu, par angļu valodu pasaulē un Eiropas Savienībā. Visiem Eiropas Savienības iedzīvotājiem ir svarīgi zināt angļu valodu, jo tā ir viena no populārākajām valodām Eiropā. Vairums vecāku Latvijā saviem bērniem izvēlas angļu valodu kā pirmo svešvalodu. Diplomdarbs balstās uz angļu valodas kā svešvalodas mācīšanas un mācīšanās teoriju un dažādiem praktiskiem uzdevumiem. Teorētiski un praktiski tiek apskatīti veidi, kā uzlabot skolēnu svešvalodas mācīšanās prasmes. Autore teorētiski aplūko, ko, kā un kāpēc mācīties klausīties. Tiek noskaidrotas, kādas problēmas ir skolēniem, klausoties jaunos vārdiņus, dialogus, dzejolīšus, īsus stāstiņus, dziesmas vai dažādus uzdevumus ierakstā un klausoties skolotāja balsi. Autore izmantoja dažus vingrinājumus, kurus pildīja 4. klases skolēni. Teorētiski tika apskatītas arī iespējas, kā labāk mācīt runāt svešvalodā. Praktiski tika izmēģināti dažādi vingrinājumi un uzdevumi, lai uzlabotu skolēnu prasmi runāt angļu valodā. Autore uzsver, ka ļoti svarīgi ir panākt, lai skolēni stundās nebaidītos sarunāties ne vien savā starpā, bet arī ar skolotāju. Tāpat teorētiski un praktiski tiek apskatītas iespējas, kā labāk iemācīties lasīt svešvalodā. Prasme lasīt pareizi, veikli un saprotami ikviena mācību priekšmeta apguvē ir ļoti svarīga. Tāpēc arī angļu valodas apguvē šai prasmei ir ierādīta nozīmīga vieta. Autore savā darbā izmanto interesantākos un nepieciešamākos vingrinājumus. Tā kā rakstīšanas vingrinājumi nav populārākie skolēnu vidū, autore teorētiski un praktiski pierāda, kā šos vingrinājumus padarīt aizraujošākus un bērniem tīkamākus. Nobeigumā autore noskaidro, kuri uzdevumi vai vingrinājumi dažādu svešvalodas prasmju apgūšanai skolēniem patīk un kuriem viņi dod priekšroku. Iegūtie rezultāti apkopoti diagrammās.en_US
dc.description.abstractThe name of diploma paper is “Development of vocabulary in Young Learners classroom”. The author wanted to know how students take part in English language learning process, what language learning skills are the closest for every child. The author wanted to know how pupils like listening, speaking, reading and writing tasks to improve their language learning skills. The principal aim of the diploma paper is by using the general language skills, to find out and make different tasks and methods for teaching English theoretically and practically to develop vocabulary. The author is telling about English as a native and foreign language, about English language in the world and in the Europe Union. It is very important to know English for all members of EU because English is one of the most popular languages in Europe. Most of parents in Latvia choose English as a first foreign language for their children. The work is based on the theory of English language as a foreign language teaching and learning, and on different examples. The author tried to consider how to make better pupils language learning skills theoretically and practically. The author considered the theory of teaching listening: what and why, and how. She considered some listening problems and listening tasks and wrote some examples what she gave to her students. Then the author considered the theory of teaching speaking: what are reasons for speaking, elements for speaking, speaking activities, and how can the teacher help pupils to speak. There were some examples for speaking tasks, too. The next was the theory of teaching reading: what is the efficient reading, reading techniques and reading activities. The author considered the theory of teaching writing: why the writing is not a popular skill, stages of writing and how to stimulate pupils. There were some examples for writing tasks, too.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleVārdu krājuma paplašināšana 4.klasē par tēmu „Viens nav ģimene”.en_US
dc.title.alternativeEnrichment of vocabulary in Grade 4 on the topic „One is not a family”en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record